fargo Creative Commons License 2000.06.22 0 0 4256
baas mester,

üdv a topicban :-)

Szóval 480:
Bár nekem nem volt (még) 480-asom, de 460-asom az igen, ezért egy kicsit próbálok mesélni a járgányról. Talán benéz Zarquon mester is, ô majd többet tud mondani.

Típushibák:
Az ingadozó alapjáratot szokták emlegetni, mint bosszantó jelenséget, de ha jól tudom, ezt a 91 utáni modelleknél már orvosolták. 90 elôtti darabot nem igen érdemes venni, mert azoknak állítólag nem az igazi a motorja sem.

A sárvédô rothadásával nem sokat lehet kezdeni, vigyázni kell rá, meg karbantartani (közhelyek), meg van valami elektronyos ketyere is, ami valami anódizálós-mittoménmilyen elven nem engedi oxidálódni a vasat, szóval nem tudom, hogy műxik-e, állítólag amerikai a cucc, meg KERMI vizsgája is van, szóval a fene sem tidja. Nekem van egy darab, szűz, még nem szereltem be.

A hátsó lámpa repedezését Zarquon múltkor elmagyarázta, ezzel az a helyzet, hogy ha rosszul állítják be a hátsó ajtót, akkor az erôteljesebb becsukásnál rácsapódik a lámpára meg a középsô elemre, és így töri el ôket. Vígasztalásképpen: az ajtó beállítható, a porbléma orvosolható. Zarquon biztos segít...

A hátsó lámpákkal még egy kóc van, hogy az anyaguk egy idô után "besötétedik", de ez szerintem inkább jól mutat, mint zavaró. Olyan, mintha befeketítenéd a lámpatesteket.

A légmennyiségmérô több kollega 400-asában is megadta már magát, nekem is cserélni kellett :-(

Több különösebb gondom a 460-assal nem volt, a kopó alkatrészeket kellett esetenként cserélgetni, mint pl. a függôleges stabilizátorokat (kb. 12k), 170k km körül kezdtek gyengülni a lengéscsillapítók, 6 éves korában átlyukadt a hátsó kipuffogó dob, stb.

Még az elsô ablakemelôket szoktátk emlegetni, mint tipikus hibát, ezek le szoktak lassulni a mechanika kopásának következtében.

Zarquon említette a váltót is, de legutóbb megbeszéltük, hogy ennek a tönkremenetele leginkább az ô sajátos váltási tehcnikájának vlt köszönhetô. Nekem semmi bajom nem volt a váltóval.

Tipikus még, hogy ezeket a kocsikat gyakran megtörik, és ramatyul javítják. Ezt alapos szemrevételezéssel ki lehet szűrni. (Vagy élni vele / korrigálni -> nem az igazi...)

A 480-as szerintem az egyik legkarakteresebb Volvo, nekem nagyon tetszik. Ha rászánod magad, hogy beruházz egyre, akkor mindenképpen minél fiatalabb példányt próbálj keríteni, (lehetôleg 91 utánit), minél kevesebb futott kilométerrel, minél jobb felszereltséggel, (klíma, elektronyos ablakok / tükrök, esetleg napfénytetô, ülésfűtés, info-center, stb.) lehetôleg komoly törés nélkül. Az Ivanics szerint meglehetôsen kevés megkímélt darab fut, úgyhogy sok szerencsét a vadászathoz :-)