keton Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488232

Azért azzal teljesen tisztában vagy, hogy nem mindenki azért jár a belvárosba autóval, mert létrát, szülő asszonyt, betonkeverőt, szervert stb. kell cipelnie... Semmi cinikus nem volt abban, hogy nekik valóban az egyetlen praktikus megoldás az, ha autóval mennek. Én is be szoktam menni a belvárosba autóval hasonló helyzetben, nyilván nem metróval fogom hazacipelni a hűtőszekrényt én sem. De ez valójában nagyon ritkán fordul elő, minden más alkalommal meg felszállok a villamosra meg a metróra, mert olcsóbb, gyorsabb, mint autóval szopni. Az autóban ülők kb. 90%-a egyáltalán nem cipel semmit, se nehezet, se nagyot, nyugodtan ülhetne a trolin is. Az autózásnak sokszor nincs praktikus alternatívája, és pont az ilyen helyzetben lévők járnának jól azzal, ha mindenki más inkább a sokkal hatékonyabb tömegközlekedést használná.

 

Ha romboljuk a tömegközlekedés "vonzerejét" (erre rengeteg módszer van: járatritkítás, koszos-büdös járművek, koszos-büdös utasok, gyenge közbiztonság, megbízhatatlanság, jegyvásárlás nehézségei, rossz minőségű utastájékoztatás,...), akkor az embereknek a tökük tele lesz nagyon gyorsan az egésszel, és teljesen jogosan. Vesznek ők is maguknak autót, és csatlakoznak a többi, dugóban ülő autós kollégához. Ezt a folyamatot kéne minimum megállítani, de ideális esetben visszafordítani, különben a mostaninál is sokkal rosszabb lesz a helyzet.

Előzmény: fargo (488225)