keton Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488221

A várba azért járnak kicsi buszok, mert ott tényleg vannak szűk szakaszok, és valami rémlik súlykorlátozásról is (sok a pince, barlang stb. a vár alatt). A Dohány utcában semmi ilyen nincs, kényelmesen elfér a busz, ha nem parkolnak be elé.

 

Mi lenne, ha az autók mennének a kva széles úton, ha már úgyis ők foglalják el a hely 90%-át? :) Miért azt büntetjük, aki a kis helyen jelentősen hatékonyabb helykihasználással közlekedik? Egyébként ez némileg ellentmond annak az autósok szájából gyakran puffogtatott gondolatnak, hogy ők "rá vannak kényszerítve" az autózásra, mert olyan szar a tömegközlekedés. Ha még szarabbá tesszük, gondolom egyre kevésbé lesz vonzó. :) Persze a viccet félretéve, ez sokszorosan bizonyított jelenség, minél szarabb a tömegközlekedés, annál többen ülnek autóba, és annál nagyobb a dugó. Azt ugyanis nem az a pár busz meg villamos okozza, hanem az autók. Minél jobb egy térségben a tömegközlekedés, annál kevesebben ülnek autóba, ami egyébként azoknak is tiszta előny, akiknek tényleg autóval szükséges közlekedniük valamilyen ok miatt. Tehát, bár elsőre talán nem látszik, de valójában az autósok nyerik az egyik legtöbbet a tömegközlekedést preferáló beruházásokkal...

 

Egyébként amennyire jelenleg látni lehet (semmilyen döntés nem született még, csak annyi, hogy "megvizsgálják"), a megoldás nem végletekben lesz, hanem valószínűleg a kritikus szakaszokon átrendezik a parkolóhelyeket, hogy kisebb eséllyel lehessen hülyén parkolni (az utca teljes keresztmetszetének kb. a felét jelenleg a parkoló autók foglalják el, a maradék marad a forgalomnak és a gyalogosoknak). Ilyen gond máshol is volt már Budapesten, hasonló volt a megoldás, senki sem halt bele.

Előzmény: fargo (488218)