fargo Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488213

Persze, az kapja be leginkább, aki magasról tesz a szabályokra. Ebben nincs hiba. 

 

Csakhogy. Ha mindenki csak elküldi a másikat a pélóba, akkor a probléma nem fog megoldódni. Ezt nem így kell kezelni.

Első körben el kell dönteni, mit is akarunk. 

Ha túl szűk a hely a trolinak, akkor feleakkora elektronyos kisbuszokat kell sűrűn járatni.

Ha megváltoztak a zemberek közlekedési szokásai egy 200 éve, talpasokra meg konflisra tervezett kerületben, akkor tán alkalmazkodni kellene hozzá, és nem az 1977-ben odaálmodott, totál más viszonyokra kitalált, ostoba tömegközlekedést nyomatni.

Ha mégis lóbaxó méretű trolit akarunk 200 éve tervezett szűk utcákban járatni, akkor ki kell baxni az autókat VÉGLEG!

Ha ki akarjuk tiltani az autókat, akkor talán kellene csinálni P+R-t és használható tömegközlekedést, maguktól át fognak állni.

Én igazán nem vagyok közlekedési- meg várostervezési mérnök, ezt oldják meg ők, de szerintem már az alapfelvetéshez rosszul állnak hozzá. Plusz nálunk nemzeti sport, hogy amikor születik egy szigorodó szabály, akkor automatikusan megalkotják a csillió kiskaput is hozzá. Mert a helyi lakosok, meg a helyi vendéglátó egységek, meg a helyi vállalkozások, és a fizetős turisták, meg a pógármesteri Józsi unokaöccse, meg a mozgáskorlátozottak, meg a kurtyapárti aktivisták, OGY képviselők, szexmunkások és pékek is, meg végső soron mindenki.

 

Olyan ez, mint amikor a lakótelepen a gyalogok által a fűben kitaposott ösvények használatát akarnánk büntetni, és ráterelni erőszakkal a zembereket a betonra. Először tán meg kellene figyelni, merre mennek maguktól, utána meg oda építeni a járdát. Itt nem konkrétan a járdáról van szó, hanem a módszerről. Budapesten akik ezt igazgatják, azok fordítva ülnek a lovon.

Előzmény: Alex Raps (488211)