czimbi Creative Commons License 2024.12.12 0 0 488073

Igen, a sok euroncap és egyéb szabványnak meg kell felelni, ez sok formai lehetőség feladásával járt. A másik gond, hogy 2-3 évtizede nem a mérnökök és formatervezők mondják ki a végső szót egy márka gyártásba vételekor, hanem a pénzügyesek és marketingesek (ezt loptam, mert teljesen egyetértek a megállapítással). Egy motorban pl. ha egy fém alkatrészet lecserélnek műanyagra, ez sok-sok peták megspórolásával jár, az nem számít, hogy pl. egy bizonyos, vese alakú hűtőrácsot viselő márka eladott dízel autói az átlagostól gyakrabban kigyulladnak a fenti ok miatt és válnak porrá az utak szélén. Vagy egy termosztátot pl. már nem lehet otthon cserélni, de szakműhelyben sem, mert csak egy teljes, zárt műanyag házba zárt izét cserélnek természetesen nagyon drágán. Etyi erről regényeket tudna írni. Arra megy ki az egész, hogy 3-5 év után dobd el a vasat és vegyél újat.

Előzmény: Pityuuuu (488072)