Fals levegő, vagy szivató hiba. De inkább szivató. Hidegen nem húzódik vissza teljesen a tüske, emiatt nem tud elég +üzemanyagot bejuttatni, így a hidegindításhoz nem elég dús a keverék. Ezért indul a légszúrót befogva pöccre, mert így elveszed a levegőt és bedúsul (levegőben elszegényedik) a keverék.
Ellenőrizd le a szivatót, vagy cseréld ki. Olyan olcsó tétel, hogy jobb is ha van tartalék nálad ilyen esetre.
A hidegindításhoz a benzinben dús keveréket kétféle módon lehet elérni. Vagy adott mennnyiségú levegőhöz + üzemanyagot adsz, vagy adott mennyiségű üzemanyaghoz kevesebb levegőt. A motorod elektromos szivatója az első elven (adott mennyiségű levegőhöz + üzemanyadot ad egy ideig) működik. Mivel a szivatód nem működik rendesen, ugyanezt a hatást tudod elérni (bedúsítani a keveréket) mechanikusan úgy hogy elveszed tőle a levegőt, vagyis kézzel befogod a levegőszűrő nyílását.
Ugyanilyen hibát okoz a fals levegő is. Pl szívócsonk repedés. Az okoz olyan hibát amit korábban leírtál, hogy melegen sztenderden megy , de ha leállítod kerékre, akkor lefullad. Mert ilyenkot több levegőt kap és alapjáraton fel tud pörögni mert elszegényedik a keverék. Olyan, mint amikor majdnem kifogy a benzin, akkor is a végén fel szokott emelkedni sztenderden a fordulat. Azonban ha terhelést kap a motor a szegény keverék miatt (sok levegő) lehörög, megáll.