kocolaci Creative Commons License 2024.11.21 0 0 923

Sziasztok!

 

Néhány infó a saját autómról:

- 2019.07. havi Octavia, 202.000 km van most benne, kézi váltó és DADA motor

- ameddig a cég nevén volt, addig szigorúan 30.000 km-es olajcsere periódus (0W-20-as Castrol)

- megvásároltam tavaly, szintén 0W-20-as Castrolt kap, de maximum 15 ekm-es periódussal (vásárláskor csere és most 10.000 km-nél ismét)

- 200.000 km-nél vezérlés csere és dióhéjas tisztítás történt, valamint SW frissítés

- szerintem a motor karakterisztikájából adódik a hidegüzemi "döcögős" indulás. Én ilyenkor kicsit nagyobb gáz és egyesben végig csúsztatott kuplunggal indulok. 2-3-4 fokozatokban soha nem jelentkezik

- másik ehhez kapcsolódó: 1000-1200 fordulat alatt alig van ereje a motornak, ez nehezíti a finom, könnyed elindulást, de szerintem megszokható és kezelhető

- a kialakításából adódik, hogy bizonyos üzemi körülmények között észrevehető olajfogyasztása van. Egy VW oktatóvideón láttam, hogy a hengerfalak kialakítása okozza, tervezetten. Ez azt jelenti, hogy kb.: 4000 fordulattól felfelé megnő az olajfogyasztás. Nálam 10.000 km alatt 4 dl fogyott, de autópályán sem megyek tartósan 140 km/ó felett (de 135-140-nel viszont megyek)

- a fogyasztásra panasz nem lehet, simán 6,5 literrel elmegy vegyes használat mellett

 

conrac: van bővebb infód az ACT inaktiválásáról? (a magam részéről annak tudnék örülni, ha maximum 90 km/ó sebességig lehetne aktív, mert városban, de főleg autóúton hang nélkül és benzinpárával megy az autó, de az M0-on 110-120 körül már ki-be kapcsolgat és a hangja és morgóssá válik)

 

szis91: a saját tapasztalataim alapján bátran ajánlom megvételre a kiszemelt 1.5TSI motoros autót autót