Szia!
Megpróbálok reagálni, nehéz és hosszú lesz:
1, A volvo 1.5M-el drágább?? Nem lehet véletlen! :-))))) Najó, szal nem hinném, hogy a Honda 3.5-4M, ugyanis az 1.6-os S40-re állandóan akcióznak, hogy 5M legyen az induló...
2, Az új S40 jól felszerelt, lsd. lejjebb.
3, A megbízhatósági statisztikákról vannak topikok, nem lehet vakon bízni bennük, de van alapja. Tény, hogy a Honda itt jobb, mint ahogy a Toyota/Nissan/stbakármimitoménmi is. Amikor szervízbe járok, szoktam kérdezősködni, általában senkinek nem volt még komolyabb baja a volvoval. Az S40-nek csak az első szériájával voltak gondok, de orvosolták. Csak a saját példám tudom ismételni: 54e km alatt két azaz 2 db izzó égett ki. Ugyanakkor olvastam olyan AM tesztet amiben az Accord légszűrője nem bírta ki a 15k km-t mert alulméretyezett, főleg ilyen szmoghoz. Persze ebből se akarok általánosításokat levonni.
4, A javítás a Volvonál is drága, főleg ha karambolozol. Erre van a Casco. Amúgy nem tűnt drágának, 15e kmenként 30-40e HUFot ki lehet bírni, főleg ha ilyen autót veszel.
5, Az EuNcapon a Honda 4 év késéssel behozta a volvot. De csak ezen a teszten. Itt nem mérik se az utas-ütközéseket, se hátulról ütközést se mást. A volvo biztonsági központjában (pár hete tele voltak vele az újságok) dummykat ütköztetnek a beltér elemeihez, hátulról, oldalról ütköztetik a gépeket. A volvonál ez filozófia. Nem is reklámozták magukat 95/96-ban az EuNcap eredménnyel, ellentétben az Accorddal, tele volt a Város 4 csillagos plakátokkal. A facelift után függönylégzsák, WHIPS meg minden ami szemszájnakingere benne van. De mondok egy jobbat: végy egy collstockot és méricskéld meg, mekkora küszöb van a volvoban/hondában, milyen az oszlopok ill. oszlopok tövének kiképzése, meg fogsz lepődni...
6, Az 1.6-os motor 15-20e HUF-ből kaphat léxűrőt meg gyertyákat, így máris az 1.8-as menetteljesítményeit produkálja, ahogy mondtad nyugisan vezethető. Az tuti, hogy nem kell üveghangon pörgetni...
7, A volvo az említett biztonsági dolgok miatt szűk, valóban. Mint mondtam vannak nála is szűkösebbek, próbáld ki a Hondát. Bár a Hondában ez ad valami passzentos/sportos feelinget (nekem az accord belül is tetszik, persze ha van benne autlégkondi, tutirádió stb., az alap nem annyira). A facelift utáni S40 nagyobb, bár te valszeg ezt próbáltad.
8, A volvo feelingről... Itt a fórumon többen pufogtatják kedvenc márkájuk feelingjét, aztán ha rákérdez valaki, akkor a válasz az, hogy ki kell próbálni. Nos, ebben van valami, de azért lehet írni is róla:
- Egy volvonak szaga... ill. illata van! Főleg ha bőrrel veszed, még 54e km után is! Nem vicc, még a tesztelők is megjegyezték...
- A karosszéria kiképzése, robosztussága sosem feledteti veled, hogy volvoban ülsz. Pl. mindig át kell lépni azt a baromnagy küszöböt :-) Amin egyébként ott csillog a volvo felirat :-)
- Vannak tipikus volvos megoldások (850-ben persze több). Ilyen az ülések állíthatósága, fejtámlák, hátsó ülések állítása, övek kiképzése, rádió formája/kezelése.
- Ülj bele és simitsd végig kezed a gombokon. Majdnem minden modellévre csiszoltak valamit rajta, hogy tökéletes legyen. Nekem tetszik.
- A műszerfal órái összetéveszthetetlenül volvosak. Ezt a másik gyár termékéről nem lehet elmondani...
9, A CASCO nem túl drága, mert a volvo nincs is a lopási statisztikákban. Ez a megállapodott emberek autója imidzsét hordozza, nem veszik baseball sapkás tuning-őrültek, nem lehet sáros papírokkal túladni rajta. Ezért nem is lopják.
A törésre stb. az érték a fő befolyásoló tényező, ami persze magas.
10, Nekem mindkét forma tetszik, tény, hogy a volvo különösen odafigyel a kombikra. Nincs még egy ilyen gyár ami a kombikat ennyire nyomná. Ezért azok is nagyon átgondolt konstrukciók, nem csak puttonyos sedánok. Viszont nekünk is sedan van, autóformájú autó kellett, ráadásul reprezentációs célokra talán alkalmasabb egy sedan...
11, Mint említettem nem tudok hibákról beszélni. A régebbieknél voltak futóműgondok (egy nyomatékkulcs nem jól volt kalibrálva a gyárban, itthon húzták meg őket), egy haverom 40-esében garanciában cseréltek immot, mert rakoncátlankodott. Ennyi, az újakról semmi hír.
Ha figyelmesen elolvastad a 4k hozzászólást, akkor azért sokminden leszűrhető nem? Ha nem olyan sürgős a vásárlás akkor el kéne jönnöd egy talira, kipróbálnád a gépeket, személyesen könnyebb. Persze ha komoly a szándékod, akkor az Ivanicsnál is próbálgathatsz.
Egy dolgot viszont nem értek: teljesen más stílusú a két autó! Most nyomulni akarsz 7000-es fordulaton, vagy zingetni 2500-on? :-))))) Nem akarok bántani senkit, de azért kimondható, hogy a hondások 'sportosabbak', a volvosok 'nyugisabbak'.
lore