Szia!
A PIKO válók gyengéje a rugójuk és szó szerint, mert idővel elgyengül és vagy már nem is áll át teljesen, vagy nem szorítja a villát a sínhez eléggé és ezért a rövid mozdonyok megállnak rajta. Ha alulról megnézed, látni fogod hol van. A szétszedés szerintem egyértelmű. Kicsit meg kell feszíteni a rugót de nem nagyon, mert akkor meg már nem áll át a váltó. Sajnos el kell találni, nekem sem sikerült elsőre, mivel ehhez is csak érteni kell, ahogy akár a favágáshoz vagy a kvantumfizikához. Tudom bosszantó , de a modellvasutazáshoz is kell tapasztalat és mint mondják, a tanulópénzt mindenhol meg kell fizetni. Én is megfizettem, még sokkal jobban is mint te most. Egy hobbi már csak ilyen, ebben a műfajban az érzelmek könnyen elragadhatnak még egy különben kiváló mérnököt is.
Egyébként meg szerintem a szóban forgó elektromos váltókból a börzén én és valószínűleg mások is már kiválogattuk vagy másfél hónap alatt a jobbnak látszókat, de a rugóikat nekem is "generáloznom" kellett, akármilyen jónak is látszott szemre a működésük.
Sajnos a börzék már csak ilyenek. Java részt használt holmikat árulnak, ezért ki lehet fogni nagyon jó dolgokat is olcsón meg nagyon rosszakat is drágán. Mert van ami a helyszínen sajnos nem derül ki, csak komolyabb próba közben otthon. Szerencse, hozzáértés meg komoly önuralom is kell ahhoz, hogy hosszabb távon pozitív legyen az egyenleg, ne csak kiegyenlített, vagy rosszabb esetben negatív. Sokszor az eladó sem tudhatja még a legnagyobb jó szándék mellett sem, hogy pontosan milyen állapotban van a portékája. Bár megnézi pl., hogy mozog-e egyáltalán egy váltó vagy egy motor, de azt már biztosan nem fogja pontosan bemérni és jegyzőkönyvet mellékelni arról, hogy teljesen tökéletes-e, vagy van valami kisebb-nagyobb hibája. Ezt szerintem annyi használt árú esetén nem is nagyon lehet elvárni. Vagy lehet, de úgy sem fog mindig összejönni. Tehát marad a körültekintés.
Mindazonáltal gyerekeknek, állandóan szétszedve és összerakva én sem ajánlom az U vágányokat, pont a fentiek miatt és mert már kicsi erőhatásoktól is nagyon tud deformálódni. Ami azért helyrehozható, de dolgozni kell vele. Ha nincsenek rögzítve valahova, akkor napi szinten kell karbantartani. Rögzítve viszont eddig nekem sem volt velük megoldhatatlan problémám. Az én tapasztalatom szerint a munka sem több velük, mint ha el kellene mennem valahova plusz munkában mondjuk trógerolni, hogy legyen pénz új sínekre. Pl. az én 40 db váltómnál már jelentős energia lenne minimum fél millát, vagy inkább jóval többet összehozni erre.
De azért lehet megoldás, ha sikerül fényképet felrakni ide, megmutatom, én hogy oldottam meg a rögzítést. Viszont az is igaz, hogy a modern síneken is hamar ki tud lazulni az sín összekötő papucs, ha sokat mozgatják. Ha csak nem kimondottan padlóra való sínrendszert használsz.
Ha felmerül valami probléma, kérdés U sínekkel vagy Fuggerth, régi PIKO járművekkel kapcsolatban, kérdezz nyugodtan, ha tudok szívesen válaszolok.