Johnny433 Creative Commons License 2024.11.14 0 0 166347

Persze a ló túloldalára sem érdemes átesni... amikor a BKV elég igénytelenül többféle méretű nyitható ablakkal kérte a Conectóit (a régieket és az újakat is, egyedüli kivételek az új szólók, azokon szerencsére nincs ilyen). Az Arriva régi csuklósain nincs ilyen, a Volánbusz pedig csak kicsikkel kérte az új Conectóit (de előtte a szóló Conectók meg bukóablakkal érkeztek, mint ahogy a DKV öt darab 2019-es csuklósa is, aztán a későbbiek (szóló és csuklós) vegyesen kicsikkel és nagyokkal (vagyis ugye a szólókat ez nem érintette), majd csak kicsikkel...). Emellett még a KeKo-nak is vannak új szólói, azok is bukóablakosak. Ezt az összevisszaságot még az is fokozta, amikor a BKV-s régi Conectókon az ablakok egy részét ragasztottra cserélték.

 

De a használt buszoknál is hasonlóan igénytelen az egész. A BKV-nál ezerféle variáció van, például a Van Hool-ok egy részénél csak az egyik oldalon lettek kicserélve az eredeti üvegek, de sok olyan jármű is van, amelyeknek vegyesek vannak bukó- és elhúzható ablakai, de a kedvencem az LYH-115 esete: ennek az ex-frankfurti Citarónak eredetileg egyáltalán nem voltak nyitható ablakai, aztán valahogy belekerült egy idő után olyan bukóablak (persze elhúzhatókkal együtt), ami gyárilag van a Citarókban.

Ez mondjuk több városra is igaz, például Pécsen a holland Volvóknál is természetesen megmaradt az a néhány bukóablak a beépített nagy elhúzhatók mellett, a szegedi Citaro trolik felénél is ugyanez a helyzet (a másik felüknél meg eredetileg sem volt semmilyen bennük), de például a hajdú volános csuklós Urbinóknál gyárilag van nagy elhúzható és kis bukóablak is. (A Citaro troli átépítés mondjuk alapból egy elég igénytelen dolog volt, és Lengyelországban is készült néhány.)