Csak azért, hogy legyen egy más rátekintés az ESS világra átemeltem ide egy hozzászólásomat egy másik topicból, kicsit bővítve, magyarázva:
Tartalék erőművek (Németország - N0 -helyzete lett picit elemezve...) - a megújulók kiesését kompenzálandó:
No-nak kb. 80 GW tartalékerőmű kell (kb. annyi, amennyi a teljes fogyasztás maximuma)....
Vagy mondjuk 24 x 7 x 80 GWh tároló... (1 hét pauza kompenzálására, ha nincsen szél, ha nincsen nap, 1 az 1 hét pauza nem ritka...) Ez 13.440 GWh kapacitás
ez 13.440.000 MWh egy(jobb) TESLA autó kapacitása, a nagyobb: 100 kWh
azaz 134.400.000 ~ százharmincnégymillió TESLA autó akku kapacitása... Így Németországban minden cscsemőre jutna kb. 1.5 TESLA...:)
5 gyerekes családban ez 8 TESLA-t jelentene, ezek mind az utcán állnának éjjel-nappal s nyomnák be az áramot ha kell, évente néhányszor... (ha az EV-k visszatáplálnának)
Mindezzel csak ennek a megoldásnak a képtelenségét próbáltam még jobban karikírozni...
Központi tárolók esetén - legyen bebőle 20 db. - egy kp.-i tároló kb. 7 millió (nagy) TESLA autó akkukapacitásával kell rendelkezzen, ha 200 kp-i tároló van (kis tároló), akkor "csak" 700.000.
Egy tesla akku kb. 3 mázsa, a kp.i- tároló akkor egy "kis" tárolóban 700e x 3 mázsa akku lenne..., de érdemes kiszámolni ezeknek a tárolóknak a költségét is, egy láza (nagyon laza) 3 MFt-os becsült árral Teslányi akkuként:
700.000 x 3000.000 Ft = 210.000.000.000 azaz 210 milliard forint Ennek fényében látható, hogy a magyar, most e célra szánt 300 milliárd (ESS projekt) milyen kevésre elég, No. 1 hetes energiaigényének 1/200-ad részére, Mo. 1 hetes energiaigényének 1/20 részére (1 órára).
13.440.000 MWh akku (No.)
1 MWh kb. egy 46 lábas konténer akkukkal (de ma már lehet ennek a felel is), inverterekkel, vezérléssel (láttam már ilyet igen közelről...), no ezekből kellene 14 (7) millió darab... (egyenként kb. 25 tonna - 16 (8)tonna LI akkuval,
Nem occo... meg nem is ecceru megcsinálni...