morgó mh. Creative Commons License 2024.11.10 -6 10 166278

"Remélem elfelejtsük végre ezeket a fetisizált "nagy nyitható" ablakokat: a '90-es éveknek több mint 20 éve vége, lépjünk már túl ezen... Milliós nagyságrendű felárat jelent az egyedi gyártás, ráadásul a sok jóképességű állandóan kinyitja télen-nyáron, akkor is, ha kitűnően működik a klímaberendezés (ami amúgy pont emiatt romlik majd el idő nap előtt). Szóval elég a gyári megoldás, de az legyen zárható"

 

Majd akkor, ha minden egyes kiadott buszon működőképes, és megfelelő teljesítményű lesz a klímatizálás a nyári melegben. Valamint az átmeneti időszakban, napsütéses időben is hajlandó az üzemeltető bekapcsolni a klímát (aminek, ugye, szintén van költségvonzata).

 

Biztos vannak jóképességűek, akik erősen működő klíma mellett is feltépik az ablakot, de manapság sokkal inkább jellemző az, hogy még nem (vagy alig) működő klíma mellett sincs senki, aki ablakot nyitna, és inkább izzad a közönség. (Ez például sokat változott a 90-es évek óta, amikor abból volt a ramazuri, ha valami öregasszony becsukta az ablakokat.)

 

Na meg ott van az a jelenség, amikor a vezető a végállomás előtt másfél megállóval kapcsolja be a hűtést, aztán lehet nézni, hogy miért érkezik a busz tárva-nyitva álló ablakokkal és ordító klímaberendezéssel a csomópontra.

 

---

 

(Más: az amerikaiak hozzászoktak a nagyon erős klimatizáláshoz, tavasztól őszig mindent kb. 20 fokra hűtenek le. Felüdülés volt egy olyan városban közlekedni, ahol pont a budapestihez hasonló nagy ablakok voltak a buszon, és nem kellett az amúgy viszonylag kellemes melegben szétfagyni.)

Előzmény: torqmatic (166276)