Az előbbiekből kiderül, hogy csontvázat csak a 3. szinten lehet betenni, ott viszont minden őr csontváz lesz. Az első szinten minden őrnek 3 élete van, kivéve a 04-es harcstílusút, annak eggyel több. Ha ezen akarunk változtatni, ahhoz a prince.exe-ben kellene kutatnunk, de nekem még arról sincs fogalmam, hogy egy exe fájlban lehet-e látni bármit is (na jó, néhány fájl nevét láttam benne).
További érdekességek. Próbáld ki, hogy a levels.dat végső részének első két bájtját (02 10) felcseréled. A nem teljesen veszélytelen művelet (néha fagyi) eredménye, hogy minden szint level 1 formájú lesz, de egy csomó dologban az eredeti szintek tulajdonságaival.
Veszélyes övezet: level 12-ben a kardos képernyő meghívása fagyi.
Amit egyszer megváltoztatsz a pályán, a későbbiekben úgy marad.
A nagyajtón csak egyszer tudsz bemenni, utána shift-L-lel válthatsz csak szintet.
Lesz néhány meglepi, pl. a 6-os szint... annyit segítek, bár ott van 2 Fat, nem tudsz majd velük megküzdeni...
A 02 10-ből egyébként a második szám annak a pályának (16.) a száma, amit már NEM hív be a program, így pl. 02 03-mal valószínűleg a level 2 után minden szint a level 2 képét veszi fel.
Egy kérdés: hogyan is kell előhívni a képernyőszámot? Én próbáltam mindenhogy, de nem jött elő.
Az ajtók, mint kiderült, 2x18 bájttal működnek, de akkor mi az a maradék 2x237 bájt? Csak mintázat lenne? Későbbi szinteknél simán 00 és FF váltogatja egymást, viszont néhol 1-1 gyanús számpár tűnik fel.
Bug. Talán közismert. Először is, a level1-nél, ha induláskor megahittel más képernyőkre nézegetsz, és közben látatlanban balra lépsz Prince-szel, akkor meghalsz, ugye. (Ki tudja, miért...) Na, ha ilyenkor nyomsz egy R-t (én nem is tudtam, hogy van ez a feltámasztó billentyű), átzuhansz a semmin... hacsak nem kapaszkodsz meg útközben. Eztán egy lépés balra, majd futás vissza jobbra, és rekordidő alatt teljesítheted az 1-es szintet.
Level0. Amikor a level0-t betettem a level1 helyére, valami nagyon zavaros pályára kerültem, halál-újraélesztés-holvagyok típusú volt az egész. Aztán amikor a levels.dat végénél állítottam be az egyes pályához, hogy azt a 0006-ról (06 00) olvassa, akkor viszont a demó pályára kerültem, amit ugyan csak shift-W-vel lehet teljesíteni, de mégis jó volt eljátszani a demót. :-)
Ja igen, a pályacsere. Felcseréltem az egyest a négyessel, és valóban zárva az ajtó. Az ok egyszerű, a prince.exe definiálja, hogy az indulásról balra lévő képernyőn lévő ajtó záró lapra rálépnek induláskor. Ezt az esemény gyors reflexszel meg is tekintheted. Viszont a pályacsere esetén van egy ki gubanc: az a bizonyos ajtó záró lap nemcsak benyomódik, de úgy is marad, ki tudja, miért.
Kód szint. Betettem a kód-szintet valamelyik pályára (a levels.dat vége segítségével), és találtam benne egy nagyajtót nyitó kapcsolót. Találtam továbbá két elrejtett képernyőt amiket "behivatkoztam" a megfelelő helyre, minimális átalakítás után most el lehet jutni az ajtónyitóig, vagyis kinyithatom simán a nagyajtót. Vicces.
Biztos volt még csomó minden, de más nem jut eszembe.