Józsikácska-3 Creative Commons License 2024.10.14 -1 0 198960

1. A Zsoltárok 50:10 és a "χίλιοι" kifejezés

Először is fontos tisztázni, hogy a Zsoltárok 50:10 szövegében valóban nem szerepel a görög "χίλιοι" szó, mivel a Zsoltárok eredetileg héber nyelven íródott, nem görögül. A görög nyelvű Szeptuaginta fordítás csak később készült, és az abban szereplő kifejezéseknek nincs közvetlen befolyása a héber eredetire. Ugyanakkor az, hogy a "χίλιοι" kifejezés nincs jelen a Zsoltárok 50:10-ben, nem befolyásolja az ezer szám szimbolikus használatát más bibliai részekben, mint például a Jelenések könyvében.

A Zsoltárok 50:10 nem azt mondja, hogy Istennek konkrétan ezer hegye van, hanem a "hegyek ezrein" kifejezés olyan nyelvi eszköz, amely a teljességre és kiterjedésre utal. Ugyanígy más bibliai szakaszokban is, mint például a 2 Péter 3:8, az ezer év nem szó szerinti értelmezésre utal, hanem az idő végtelenségére és teljességére.

 

2. Az ezres szám szimbolikus jelentése

Az érvelésedben azt állítod, hogy nincs bizonyíték arra, hogy az ezer szám szimbolikus lenne a Bibliában. Ugyanakkor számos olyan hely van a Szentírásban, ahol a számokat nem szó szerint kell érteni, hanem szimbolikus jelentést hordoznak:

  • Zsoltárok 50:10: Itt az "ezer" kifejezés a teljesség szimbóluma, nem pedig szó szerinti értelemben vett hegyek ezreire utal.
  • Zsoltárok 90:4: Az "ezer év" itt azt a gondolatot fejezi ki, hogy Isten számára az idő nem olyan, mint számunkra. Ez a vers is egyértelműen szimbolikus értelmű.
  • Jelenések könyve: A Jelenések apokaliptikus műfaja miatt a számok – köztük az ezer év – gyakran szimbolikus jelentést hordoznak. Ez nem jelenti azt, hogy a szimbólumok elvonnák a prófécia jelentőségét, hanem mélyebb igazságokat közvetítenek.

Az ezer év kifejezés a Jelenések 20-ban tehát nem feltétlenül egy szó szerinti időtartamot jelent, hanem inkább egy teljességre vagy hosszú időszakra utal, ami Krisztus uralkodásának teljességét szimbolizálja. Ez nem tagadása Isten szándékainak, hanem inkább annak megértése, hogy az apokaliptikus szövegek szimbolikus nyelvezetet használnak, amit a korabeli olvasók jobban megértettek volna.

 

3. Az amillenarizmus helyes értelmezése

Az állításod szerint az amillenarizmus tagadja Krisztus földi uralmának lehetőségét, és szembeszegül Isten kijelentéseivel. Ugyanakkor az amillenarista értelmezés nem tagadja Krisztus királyi uralkodását, hanem azt vallja, hogy Krisztus már most uralkodik a mennyben, és ez az uralom az Ő feltámadásával kezdődött, nem egy jövőbeli földi uralommal.

Az amillenarizmus azzal érvel, hogy a Jelenések 20-ban említett ezer év Krisztus jelenlegi, mennyei királyságának időszakára utal, amely az Ő feltámadása és visszatérése közötti időszakot jelképezi. Ez az időszak nem egy szó szerinti ezer év, hanem egy meghatározatlan hosszúságú időszak, amely Krisztus uralkodásának teljességét fejezi ki.

 

4. Az egyház történelmi értelmezése

Az amillenarizmus nem egy modern találmány vagy a Római Egyház önkényes kijelentése. Ez az értelmezés már az egyháztörténelem korai szakaszában megjelent, különösen Szent Ágoston idején, és a reformáció idején is számos teológus, köztük Kálvin és Luther, elfogadta. Az amillenarista értelmezés célja, hogy helyesen értelmezze a szimbólumokat és az apokaliptikus szövegeket, figyelembe véve a bibliai műfajokat és a történelmi kontextust.

 

5. Következtetés

Végül, a Jelenések könyve és más apokaliptikus szövegek szimbolikus értelmezése nem jelenti Isten kijelentéseinek elferdítését, hanem a szövegek mélyebb megértését, figyelembe véve a műfajt és a kontextust. A "χίλιοι" szó használata nem minden esetben szó szerinti, és az ezer szám a Bibliában gyakran a teljességet és az idő hosszát szimbolizálja, ahogy ezt számos bibliai hely is bizonyítja.

Előzmény: Leslie07 (198959)