Az, hogy a „χίλια” szó görögül előfordul a Jelenések 20-ban, nem jelenti azt, hogy minden „ezer” kifejezés szó szerint értendő. A Zsoltárok 50:10-ben az „ezer” a teljesség szimbóluma."
Látom nem érted. Teológusaid félre vezettek.
A Zsoltárok 50:10 szövegében nincs jelen az a kifejezés,ami a Jelenések 20. fejezetében,és ami valóban ezret jelent.
Nincs sehol szimbolikus ezer kifejezés az Szentírásban.
Egyszerűen arról van szó, hogy Ágoston képtelen volt elhinni,amit Isten kijelentett, hogy miután
a Bárány ellenségeit,mind legyőzi Isten véget vet a politikai hatalmaknak és az egész Föld Királya
Krisztus lesz ezer éven keresztül. Isten ezen ígéretének a tagadása az Isten szándékával való nyílt szembeszegülés. A Római Egyház elvitatja Izrael Istenének azt a jogát, hogy a Föld Kiráylságát annak adja,akinek akarja, és annyi időre,amennyire akarja.
MIután a római pápák felvették a Pontifex Maximus címet tulajdonképen antikrisztusoká tették magukat.
Az apostolok hitvallása szerint egyetlen főpapja van az Isten szentjei Ekklésziájának, az pedig az Úr Jézus,aki az égben van.
Ennek ellenére a Római Egyház pápája előszür I.Damáz személyében,majd az összes őt követő pápái,mindannyian főpapoknak nevezették magukat. Ez ellentmond az apostolok hitvallásának, miszerint az Isten szentjei Ekklésziájának egyetlen főpapja van,akiz az Istene fáltámasztott a halálból,
és azóta is betölti a főpapi megbizatását. Amikor a Római Pápák pofátlanul azt állítják, hogy ők is az Isten Egyházának a főpapjai,akkor nem arra az istenre értik,aki az Úr Jézust tette az Ekklésziája főpapjává.
Ezek után nem meglepő, hogy megpróbálják elvitatni Isten főpapjától az Úr Jézustól, nemcsak
a főpapi címet, de azt is, hogy ő legyen majd a Királya Isten ezer éves királyságának a Földön.
A jelenések könyvének 20. fejezetében kinyilatkoztatott próféciái közül minden egyes próféciát igaztalannak nyilvánítottak. Azt állítják a Római Egyház teológusai,hogy az ezer éves Királyság
már rég elkezdődött. Isten azonban azt nyilatkozta, hogy csak azután fog elkezdődni,miután
Isten legyőzi a Bárány ellenségeit,akik a Fenevaddal az élen harcolni mennek majd a Bárány,arra a helyre,amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. Isten kinyilatkoztatta, hogy a Királyság papjai
és királyai,akik Khrisztosszal együtt fognak uralkodni, méghozzá pontosan ezer évig,azokból lesznek,akiknek a Fenevad a fejüket vette,és akiket Isten feltámaszt az első feltámadás alkalmával.
Ezt azzal a mondva csinált kifogásra való hivatkozással letagadni, miszerint az 50:zsoltár 10. versében az ezer szimbolikus szám,miközben az 50.zsoltár 10. versében benne sincs az ezernek megfelelő kifejezés selejtes módja az Isten igazságai tagadásának.
A Jelenések Könyve 20. fejezetében az ezernek megfelelő χίλιοι(khilioli) kifejezés.
De még ha benne is lenne, és valóban szimbolikus jelentéssel bírna azon a helyen, az nem
jelenti azt, hogy az összes többi helyen is,ahol előfordul szimbolikus jelentéssel bír.
DE benne sincs az eredeti szövegben a χίλιοι(khilioli) az 50:10-ben.
Zsoltárok 50:10.ὅτι ἐμά ἐστιν πάντα τὰ θηρία τοῦ δρυμοῦ, κτήνη ἐν τοῖς ὄρεσιν καὶ βόες·
Ennek ellenére tekered a hazugság verklit, és továbbra is azt állítod, hogy " A Zsoltárok 50:10-ben az „ezer” a teljesség szimbóluma. Bár a Zsoltárok héber nyelven íródott, nem pedig görögül, az értelmezés ugyanaz marad: az ezer szám a teljességet jelképezi."
Ha a káldeus arámi szövegben benne lett volna az ezer kifejezés,akkor a zsidó fordítók,azt görögre a ugyanarra χίλιοι(khilioli) kifejezésre fordították volna,amint azt tették még 80 helyen. Mint például a 90. zsoltár 4-ben:
Zsoltárok 90:4.ὅτι χίλια ἔτη ἐν ὀφθαλμοῖς σου ὡς ἡ ἡμέρα ἡ ἐχθές, ἥτις διῆλθεν, καὶ φυλακὴ ἐν νυκτί.
Zsoltárok 90:4Mert ezer esztendő annyi előtted, mint a tegnapi nap, amely elmúlt, és mint egy őrjárási idő éjjel.
Érdekes ,hogy Jeromos fordításában sincs az ezer benne az 50. Zsoltár 10. versében.
Zsoltárok 50:10.auditui meo dabis gaudium et laetitiam exultabunt ossa humiliata
Ellenben a 90. zsoltár 4. versében már ott van Jeromos fordításában is az ezer.
89.Zsoltár 4:4.quoniam mille anni ante oculos tuos tamquam dies hesterna quae praeteriit et custodia in nocte
Mi az igazság a Zsoltárok 50:10-ben hiányzó ezer kifejezéssel kapcsolatban.
A választ sejteni lehet a magyar-zsidó fordítás alapján.
Ott ugyanis nem konkrétan az ezer megfelelője olvasható, hanem az ezer többes számú alakja:
Zsoltárok 50:10. Mert enyém minden vadja az erdőnek, a barmok hegyek ezrein;
Itt tehát nem az ezres szám szimbolikus alakja fordul elő,hanem az ezres szám meghatározatlan többes száma. Nem Isten ezer hegyéről van szó, hanem a hegyek ezreiről.Ami azt jelenti hogy több,mint ezer hegyre utal,de számbeli meghatározás még akkor is,nem szimbolika.
Ellenben a Jelenések 20. fejezetében pontosan ezer évről van szó,amelynek van kezdete és vége. Ezen pedig az 50. zsoltárban előforduló ezrein kifejezésre hivatkozva
nem lehet változtatni. De nem ám tiszteletlen teológusai a Római Egyháznak.
Ugyanis a görög χίλιοι(khilioli) kifejezésnek ,ami pontosan ezret jelent, megvan az arámi szövegben is a megfelelője, mégpedig az אֶלֶף'eleph (eh'-lef) kifejezés.
Zsoltárok 90:4 כִּ֤י אֶ֪לֶף שָׁנִ֡ים בְּֽ/עֵינֶ֗י/ךָ כְּ/י֣וֹם אֶ֭תְמוֹל כִּ֣י יַעֲבֹ֑ר וְ/אַשְׁמוּרָ֥ה בַ/לָּֽיְלָה