Frank Williams Creative Commons License 2000.06.14 0 0 34
Kedves gpw!
Én szerintem nincs köztünk nézeteltérés, én csak azért írtam le az eredményt, hogy érzékeltessem, meg lehet tanulni a játék kezelését. A Williams jó csapat, de az első évben elég vacak a finanszírozása, a motor meg pocsék, nincsenek works szerződései. De valóban az első év nagyon könnyű, gyakorló év aztán kezdődik a hadd-el-hadd. Ezért aztán az első évet főleg arra kell kihasználni, hogy jó embereket/szponzorokat szerezzünk, mert különben 99-től éhen halunk.
A Williams-et tanulni ajánlom mindenkinek, mert nem túl gyenge, nem túl erős, és meg lehet mindent tanulni a játékról. A gpw által említett kisebb csapatokkal szerintem némi tapasztalat után érdemes nekiugrani a játéknak, persze nagyobb kihívás. Szerintem évről évre keményebb lesz a meccs, és így szerintem "ügyes" kézzel még a McLarent is tönkre lehet tenni.
Na akkor most néhány tapasztalati jótanács, először a staff menűből. (gpw, ha valamit kihagyok/rosszul írok szólj, szívesen tanulok, mert mindig új dolgokat fedezek fel még most is.)
1) A csapatból mindenképpen legyen 1 jó vezető, mellé nem feltétlenül kell mégegy topdriver, mert sokba kerül. Diniz elég jó második pilóta, egy jó kocsival jól megy, és ráadásul sokat fizet a posztjáért.
2) Minimum egy top tervezőt, és mérnököt szerezzünk. A jővő évi kocsink (karosszéria) minősége alapvetően az _idei_ tervezőnk minőségétől függ. A többi ürge sem baj, ha jó, de a pénztárcánk szabhat határt.
3) A legénységnél average-től mindenkit kidobhatunk, ha van helyettük jelentkező, és bírjuk pénzzel. Lényeg: a létszám legyen a maximumon, mert különben lassan megy a munka.
4) Olvassuk az újságokat, és az email-eket, érdekes dolgokat írnak. (általában)
Pénzügyek:
1) Az első futam előtt minden potenciális szponzorra állítsunk 5% ürgét, mert a tárgyalás első körében még csak azt mondják meg mit ajánlanak, és nem indul meg a tárgyalás. Ha nem akarunk időt veszíteni, akkor muszáj mindenkivel megnyitni a kört.
2) Egyszerre lehetőleg két szponzorral tárgyalunk kb 30%-30% részvétellel, mert annál többnél sem megy gyorsabban, viszont kifutunk az időből. A fuel szponzor ráér, szerintem az nem valami fontos, de az engine, tyre szponzornál érjük el a works státuszt (w), mert akkor részt vehetünk a fejlesztésben. (ld később.) Azért egy fuel is kell, de nem kell sírni, ha nem works. A cash-nél próbáljuk a jópénzűeket leszüretelni.
3) Ha megvan a szerződés, hagyjunk ott 5% ipsét, mert akkor megkapjuk a bonus-okat.
4) Ha van valami advantage (success, hospitability, tv), akkor használhatjuk a tárgyalás gyorsítására.
5) Hospitability: az elején lehet magas, de ha elkezdődtek a tárgyalások, akkor elég a kétcsillagos minőség, minden energiát nyumjunk a tárgyalásokra. Kivétel: Monaco, ott adjuk meg a szponzornak ami a szponzoré, meghálálja.
6) Figyeljük a sponsor summary-nél, hogy mennyi a support, és ha csökken (meg is írják levélben, hogy unhappy), akkor adjunk neki vip helyet, mert különben, ha nem fixed-terms-es a szerződés, csökkenti az apanázst. min 3 kocka legyen minden szponzornál.
Na ennyit egyenlőre, folytatás később tőlem vagy gpw-től.
Előzmény: gpw (33)