1. Péter szerepe és a pápai hatalom
Szerinted Péter nem kapott különleges szerepet az Egyházban, és Jézus nem ruházta rá azt a hatalmat, amelyből a pápai utódlás következne. Azonban a Szentírás világosan mutatja, hogy Jézus Pétert különleges szerepbe helyezte. A Máté 16:18-19-ben Péternek különleges hatalmat adott: „Te Péter vagy, és én erre a kősziklára építem egyházamat... Neked adom a mennyek országának kulcsait...”
Ez nem csupán általános kijelentés, hanem egyedi, Péternek szóló megbízatás. A kulcsok hatalma különleges szerepet jelent az Egyház kormányzásában, ami más apostoloknak nem adatott meg ugyanilyen formában. Máté 18:18-ban valóban megismétlődik a „megkötés” és „oldozás” hatalma, de a kulcsok átruházása egyedül Péternek adatott. Ez a különbség nem elhanyagolható.
2. A „katolikus” kifejezés jelentése és az Egyház egyetemessége
A „katolikus” szó jelentése „egyetemes,” amely nemcsak földrajzi értelemben vonatkozik az Egyházra, hanem a hit időtállóságára és teljességére is. Az az állítás, hogy a katolikus Egyház nem kompatibilis Krisztus tanításaival, téves. A katolikus Egyház követi Krisztus tanításait, amelyeket az apostolok örökítettek meg, és amelyeket az Egyház hagyománya és a Szentírás egyaránt alátámaszt. Az Egyház tanítása az apostoli hitre épül, és Péter, mint az apostolok feje, ebben az apostoli hagyományban központi szerepet játszik.
3. Péter névváltoztatása
Az állításod, miszerint Jézus nem változtatta meg Simon nevét Péterre, hanem „csak melléknevet” adott neki, nem állja meg a helyét. A János 1:42 egyértelműen kijelenti, hogy Jézus megváltoztatta Simon nevét Kéfásra (Péterre), amelynek jelentése „kőszikla.” Ez nem csupán egy megkülönböztető név, hanem Jézus tudatos döntése volt, hogy ezzel jelezze Péter különleges szerepét az Egyházban. A Máté 16:18-ban Jézus nem egyszerűen csak „második nevet” ad Simon Péternek, hanem kijelöli őt az Egyház alapkövévé.
4. Péter és Krisztus kőszikla-szerepe
Az a gondolat, hogy Krisztus a kőszikla és Péter nem lehet az, félreérti a Szentírás üzenetét. A keresztény hagyomány szerint Krisztus valóban az Egyház „szegletköve” (lásd Efézus 2:20), de ez nem zárja ki azt, hogy Péter is fontos szerepet kapott az Egyház építésében. Krisztus alapja az Egyház egészének, Péter pedig az a „kőszikla,” akire Krisztus az Egyházát építette. Ezek a szerepek nem zárják ki egymást, hanem kiegészítik.
5. Pápai jogutódlás
Az az állítás, hogy Péter nem adhatta tovább a hatalmát, tévedésen alapszik. A korai Egyház egyértelműen Péter utódainak tekintette Róma püspökeit. Az apostoli utódlás egyértelműen megfigyelhető a korai kereszténység történetében, és az Egyház vezetésében való folytonosságot biztosította. Péter halála után Róma püspökei örökölték ezt a vezető szerepet, amelyet a keresztény közösség egyértelműen elfogadott.
A keresztény egyházak közül csak a katolikus Egyház tartja fenn ezt a megszakítatlan apostoli utódlást, amely Péter különleges hatalmára épül. A pápaság nem egy önkényes emberi intézmény, hanem Krisztus által alapított vezetés, amely Péteren keresztül öröklődött tovább.
6. További Simonnal kapcsolatos érvek
Az az állítás, hogy Jézus Pétert csak egy másik Simon nevű tanítványtól való megkülönböztetés miatt nevezte el Kéfásnak, szintén téves. Jézus azért nevezte el Pétert „Kősziklának,” mert különleges szerepet szánt neki az Egyház vezetésében. Ez nem csupán egy praktikus névváltoztatás volt, hanem egy mély szimbolikus gesztus, amely Péter jövőbeni vezetői szerepét jelképezte.
Összegzés
Az érveid félreértelmezik a Szentírás kijelentéseit Péter szerepéről, valamint a katolikus Egyház és a pápai utódlás jelentőségéről. A katolikus Egyház tanítása szerint Péter volt az Egyház első vezetője, akinek hatalma és szerepe folytatódott a pápai utódlásban. Krisztus a szegletkő, de Péter a „kőszikla,” amelyre az Egyház épült. Ezt a szimbolikát nem lehet figyelmen kívül hagyni, és az Egyház története egyértelműen megerősíti ezt az értelmezést.