Nem én említettem a kontaktkorróziót. :P
"Én továbbra is úgy vélem, hogy az alumíniumot védő összefüggő oxidréteg egyszerű, vizes áztatással nem törhető."
Mivel a leírtakban sem erről volt szó, így ezt az állítást nem is vitatom. Az állítás az az volt, hogy a környezeti nedvesség és a levegőben lévő oxigén együttes hatása károsíthatja az alapfémet.
"Persze ilyen manipulációkkal..."
Nem akarok nagyon belemenni a részletekbe, de... A gépjárművek kén dioxidot is bőszen pöfékeltek, s pöfékelnek a mai napig. Ez a gáz vízzel érintkezve kénes savvá válik (nem kénsavvá!), ami nem túl előnyös semmiféle fémfelületnek (mondjuk a tüdőnek sem). Ugyanezen kipufogógázok nitrogén-oxidot is tartalmazhatnak, és tartalmaznak is. Mely molekulák persze fotokémiai reakciók során (is) nitrogén-dioxiddá avanzsálódnak. A nitrogén-dioxid vízben elnyelődése végeredményképen salétromsavat eredményez. Ha az esővíz a 'városi' szmogos környezetben elnyeli a megfelelő gázokat, akkor már ott is van a frankó sav, ami mindenféle jó dolgot végez az aluval.
De a legnagyobb gond a hidrogén jelenléte az alumíniumban, főleg hegesztés közben (ugye, csak pár mikronos réteg). Ilyet legalább már láttam élőben. Nem csak mikroszpók alatt látható, hanem szabad szemmel is.