Vine a tipikus példa arra, hogy hiába erős valaki, ha képtelen a magas szintű kerékpározásra, amiben benne van az is, hogy tudja kezelni a kerékpárt. Nem kormányozza, azt egy hülye is tudja. Együtt mozog vele, úgy dől be a kanyarban, amit az út és a sebesség igényel, akkor és annyit fékez, amennyit legminimálisabban kell, akkor vált, amikor kell, stb. Egy olyan ember, aki görgőn tanult meg erőt leadni, erre természetesen nem képes. Hiába ősállat, ha nem uralja a gépet, nem érzi, hogy lejtmenetben nem kell fékezni, elég csak megemelni a fejet, a mellkast kissé, és máris csökken a sebesség. Nem tud akkor dönteni a kanyarban, nem látja az ideális ívet, mert nem elég fejlett a motorikus idegrendszere a finom mozgásokra ilyen téren. NEM azt mondom, hogy nem tud kerékpározni, mert egyértelmű, hogy kurva jó bringás, de amikor egy versenyben 46 km-en 6 másodperc dönt, akkor az annyi különbség, hogy az egyik kanyart jobban vette be valamelyik versenyző. És ezt nem lehet megtanulni, legfeljebb a meglévő képességet lehet csiszolni, ami hatalmas különbség. Ha Pogacart veszem 100-as skálán a 100-as képességűnek, akkor Vine 60 körül volt, amikor bekerült a profik közé, és most tart úgy 80-nál. Ha fordít rá éveket, akkor lesz majd 83-85, de több soha, mert későn kezdett el versenyszerűen tekerni. Roglic dettó, bár ő akkora tehetség - nagyobb az ausztrálnál - hogy nála az erő és a céltudatosság kompenzálta sokszor az ügyetlenséget.
Anno én sokat mentem könyöklővel, és elképesztően instabil úgy hajtani. Stubán röhögött is mindig, hogy "azt a szart csak a félhülye triatlonosok használják" de annyiban jó volt a könyöklő, hogy felfogtam, hol vannak a határai a képességemnek. Amikor láttam, hogy Pogi 80+ tempónál lefelé bekönyökölve elengedi a kormányt, és leszámolja a harmadik győzelmet, azt nem hittem el, mert lehetetlen. Tudom, mert láttam:)))
Hozzátenném, hogy ezt az uci-féle "nyeregben KELL maradni minden pozícióban" faszságot tipikusan olyanok találták ki, akik soha nem versenyeztek. Vannak olyan verseny helyzetek, amikor beülve a nyereg mögé, rákuporodva a vázra sokkal biztonságosabb és hatékonyabb a kerékpározás, mint amit most engedélyeznek. De hivatkoznak a biztonságra, pedig sokszor éppen azért van bukta, mert nem korrigálhat úgy a sportoló, ahogyan kellene, mert akkor szabálytalan pozíció miatt akár ki is zárhatják, szóval inkább pofáraesik...