Józsikácska-3 Creative Commons License 2024.09.20 0 0 198128

1. A Római Egyház és Krisztus alapítása

Azt állítod, hogy a Római Egyház nem Krisztustól ered, de a történelmi és teológiai adatok világosan alátámasztják, hogy Krisztus maga alapította az Egyházat, és Péter apostolt bízta meg annak vezetésével: „Te Péter vagy, és én erre a kősziklára építem egyházamat, és a pokol kapui sem vesznek rajta erőt” (Máté 16:18). Péter és utódai a keresztény egyház folyamatos vezetői, és a pápa intézménye ezen apostoli utódlás folytonosságát jelképezi. Az apostolok utódai, beleértve a pápákat is, Krisztustól kapták a megbízatást, hogy vezessék az Egyházat a földön.

 

2. Az Egyház szentsége és a bűnösök jelenléte

Az Egyház szentsége nem azt jelenti, hogy minden tagja hibátlan vagy bűntelen. Az Egyház Krisztus titokzatos teste, amely szent, mert maga Krisztus szent, de tartalmazza a bűnösöket is, akik a megtérésre és az üdvösségre hívattak. Az Egyház nem a bűnösök közössége, hanem azoké, akik Krisztusban keresnek megváltást és a szentségek által részesülnek az isteni kegyelemben. Ahogy Krisztus maga mondta: „Nem az egészségeseknek van szükségük orvosra, hanem a betegeknek” (Márk 2:17). Az Egyház pedig nem a szentek múzeuma, hanem a bűnösök kórháza.

 

3. A bűn és a megváltás kérdése

Azt is állítod, hogy a bűnös emberek nem lehetnek Krisztus egyházának tagjai, mert az Egyház szent. Azonban a Biblia szerint a bűnösök megtérhetnek és bocsánatot nyerhetnek. Az újjászületés a Szentlélek munkája, amely megtisztítja és megszenteli a hívőket (János 3:5). Még a hívők között is vannak bűnösök, akik időről időre elesnek, de a Szentírás tanítása szerint mindenkinek lehetősége van a megtérésre és a megigazulásra Krisztus által. Az Egyház nem azért létezik, mert az emberek tökéletesek, hanem hogy segítsen nekik eljutni a szentségre és az üdvösségre.

 

4. Tertulliánusz és a Római Egyház

Tertulliánusz valóban kritizálta a Római Egyházat és elhagyta azt, azonban fontos megjegyezni, hogy nem minden kritikája volt teológiailag helyes vagy elfogadott. Sőt, Tertulliánusz egy idő után szélsőséges álláspontokat vett fel, és olyan mozgalmakhoz csatlakozott, amelyek elhagyták a katolikus egyház hivatalos tanításait. Ez azonban nem von le semmit az Egyház alapvető szentségéből és Krisztustól eredő tekintélyéből.

 

5. A csecsemőkeresztelés kérdése

Az állítás, miszerint a csecsemőkeresztelés Krisztus parancsával szemben áll, téves. Az Egyház már az apostoli időkben gyakorolta a csecsemők megkeresztelését, ahogy a Szentírás utal arra, hogy egész háznépeket kereszteltek meg, beleértve a gyermekeket is (ApCsel 16:15; 1Kor 1:16). Az Egyház mindig is hitt abban, hogy a keresztség a kegyelem eszköze, amely megszabadít az áteredő bűntől. A csecsemők megkeresztelése tehát nem emberi találmány, hanem az Egyház apostoli hagyományán alapul.

 

6. A Szentlélek szerepe

Az Egyház tagjai valóban a Szentlélek által újjászületett hívők közössége, de ez nem jelenti azt, hogy az újjászületés után soha nem követhetnek el bűnt. Az Egyház szentsége nem az emberek tökéletességén alapul, hanem Krisztus tökéletességén és a Szentlélek kegyelmi munkáján, amely állandóan jelen van az Egyházban, hogy a bűnösöket megtérésre és üdvösségre vezesse.

 

Összegzés

Az állításod, miszerint a Római Egyház nem lehet Krisztustól, hibás teológiai értelmezésen alapul. Az Egyház Krisztus által alapított közösség, amely tartalmazza a szenteket és a bűnösöket, de szent marad, mert Krisztus vezeti. A Szentlélek folyamatosan munkálkodik az Egyházban, hogy az embereket a szentségre és a megváltásra vezesse.

Előzmény: Leslie07 (198125)