Én is hasonlóképpen gondolom.
Nem szabad ranglétrát állítani, hogy ki hol van a másikhoz képest.
A D kategóriás jogosítvány és a GKI nem ruház fel mindenre, minden szolgáltatónak a saját (és utas biztonsági) érdeke, hogy a járművezetőt saját és faladat igényeinek megfelelően képezze.
Én azért nem állítanék ranglétrát a különböző tevékenységek között mert a fordítottja is igaz, hogy aki nemzetköziben dolgozik és éppen hosszú autópályás utakat jár, az nem feltétlenül érzi magát jól Budapesten a belvárosban. Sajnos nem egy példa van rá, hogy aki az elmúlt pandémiás időszak miatt átigazolt a Budapesti szolgáltatók valemelyikéhez, hetente írta a négypéldányost mert koppant valami.
Nem szeretnék hivatkozni senkire de az oktatóknak is az a tapasztalata, hogy egy belvárosi autóbusz vezetőt több vagy teljesen más inger ér egy Nyugati tér - Margit híd budai hídfő között mint egy másik autóbuszvezetőt 4 óra autópályás vezetés közben.
Tehát mindenképp a különböző feladatokra különböző képzések kellenek ezek a képzések pedig legyen a szolgáltató és vagy vállalkozó tevékenysége,
egyrészt a saját, másrészt a biztonságos közlekedés és vagyonvédelem érdekében.
10 féle D kategóriás jogosítványt fölösleges csinálni, ott az alapokat kell elsajátítani, a többi a munkaadó és a munkavállaló együttes dolga.
Ez nem csak a sofőr szakmában van így, bárhol ami jól működik, ott a cégek saját elvárásaiknak megfelelően képzik a dolgozót.
Én személy szerint nem érzem magam többnek attól, hogy Budapesten vezetek és nem vidéken, de kevesebbnek sem attól aki külföldre jár rendszeresen.
Mindkettő megtanulható, szerethető vagy nem szerethető.