Törölt nick Creative Commons License 2024.09.18 0 7 165746

Én is hasonlóképpen gondolom.

Nem szabad ranglétrát állítani, hogy ki hol van a másikhoz képest.

A D kategóriás jogosítvány és a GKI nem ruház fel mindenre, minden szolgáltatónak a saját (és utas biztonsági) érdeke, hogy a járművezetőt saját és faladat igényeinek megfelelően képezze.

 

 Én azért nem állítanék ranglétrát a különböző tevékenységek között mert a fordítottja is igaz, hogy aki nemzetköziben dolgozik és éppen hosszú autópályás utakat jár, az nem feltétlenül érzi magát jól Budapesten a belvárosban. Sajnos nem egy példa van rá, hogy aki az elmúlt pandémiás időszak miatt átigazolt a Budapesti szolgáltatók valemelyikéhez, hetente írta a négypéldányost mert koppant valami.

Nem szeretnék hivatkozni senkire de az oktatóknak is az a tapasztalata, hogy egy belvárosi autóbusz vezetőt több vagy teljesen más inger ér egy Nyugati tér - Margit híd budai hídfő között mint egy másik autóbuszvezetőt 4 óra autópályás vezetés közben.

 

Tehát mindenképp a különböző feladatokra különböző képzések kellenek ezek a képzések pedig legyen a szolgáltató és vagy vállalkozó tevékenysége,

egyrészt a saját, másrészt a biztonságos közlekedés és vagyonvédelem érdekében.

10 féle D kategóriás jogosítványt fölösleges csinálni, ott az alapokat kell elsajátítani, a többi a munkaadó és a munkavállaló együttes dolga.

Ez nem csak a sofőr szakmában van így, bárhol ami jól működik, ott a cégek saját elvárásaiknak megfelelően képzik a dolgozót. 

 

Én személy szerint nem érzem magam többnek attól, hogy Budapesten vezetek és nem vidéken, de kevesebbnek sem attól aki külföldre jár rendszeresen.

Mindkettő megtanulható, szerethető vagy nem szerethető. 

Előzmény: nohab (165743)