Hol vannak ők attól, hogy önállóan elvezessenek egy buszt mondjuk Spanyolországba, holott a papírjaik alapján alkalmasak lennének rá.
-----------------------------------------------------------------------------------
1993-1997 között igen fájdalmasan jöttünk rá, hogy holvannak ők attól, hogy................
Kb. 1993-tól futott fel a magán turista busz piac külföldre.
A Volánbusz azon buszvezetői akik már 1990 előtt is járták Európát az igények kb. 8-10%-át tudták kielégíteni függetlenül attól, hogy maradtak a Volánbusznál vagy maszekhez szegődtek.
Ennél is nagyobb baj volt, hogy a magán cégek utazás szervezői szinte semmit se tudtak se a buszokról, se a csoportokkal való foglalkozásól (hisz nem tanulták) se Európáról.
Felvettek mindenkit akinek D jogsija volt.
Hosszú 1000-2000 km-s utakra.
azt is aki a Sülysáp-Úri között vezetett előzőleg Robur buszt és azokat is akiket már a BKV-tól, Volán-tól is kirúgtak ittasság vagy lopás miatt.
Kaptam én a görög útra szolnoki városi buszvezetőt aki már Kelebiáig azon sopánkodott, hogy mikor állunk már meg pihenni.
De a spanyol utaknál se sokra mentünk az olyan sofőrrel (amúgy büszke volt arra, hogy állandó 25-ös Budapesten).
Például a Genova-Ventimiglia 110 km-es szakaszt, hiába rá esett volna a sor, nem mertük rábízni.
Éjszaka meg társam ült mellette ébren mert nem mertük egyedül hagyni az emeletes bal első ülésében, 72 utassal a háta mögött.
Igen sokan nagyon hamar kikoptak.
Megcsináltak 1 vagy 2 utat és többségük önként (ez dícséretükre legyen mondva) kijelentette ez nem neki való.
Kevesebbeket a maszekok küldtek el.