trizs77 Creative Commons License 2024.09.18 0 5 165744

Hol vannak ők attól, hogy önállóan elvezessenek egy buszt mondjuk Spanyolországba, holott a papírjaik alapján alkalmasak lennének rá.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

1993-1997 között igen fájdalmasan jöttünk rá, hogy holvannak ők attól, hogy................

Kb. 1993-tól futott fel a magán turista busz piac külföldre.

 

A Volánbusz azon buszvezetői akik már 1990 előtt is járták Európát az igények kb. 8-10%-át tudták kielégíteni függetlenül attól, hogy maradtak a Volánbusznál vagy maszekhez szegődtek.

 

Ennél is nagyobb baj volt, hogy a magán cégek utazás szervezői szinte semmit se tudtak se a buszokról, se a csoportokkal való foglalkozásól (hisz nem tanulták) se Európáról.

 

Felvettek mindenkit akinek D jogsija volt.

Hosszú 1000-2000 km-s utakra.

azt is aki a Sülysáp-Úri között vezetett előzőleg Robur buszt és azokat is akiket már a BKV-tól, Volán-tól is kirúgtak ittasság vagy lopás miatt.

 

Kaptam én a görög útra szolnoki városi buszvezetőt aki már Kelebiáig azon sopánkodott, hogy mikor állunk már meg pihenni.

 

De a spanyol utaknál se sokra mentünk az olyan sofőrrel (amúgy büszke volt arra, hogy állandó 25-ös Budapesten).

Például a Genova-Ventimiglia 110 km-es szakaszt, hiába rá esett volna a sor, nem mertük rábízni.

Éjszaka meg társam ült mellette ébren mert nem mertük egyedül hagyni az emeletes bal első ülésében, 72 utassal a háta mögött.

Igen sokan nagyon hamar kikoptak.

Megcsináltak 1 vagy 2 utat és többségük önként (ez dícséretükre legyen mondva) kijelentette ez nem neki való.

Kevesebbeket a maszekok küldtek el.