A gengszterváltás óta elmúlt nem kevés év folyamán, a szakmai érdekképviselet terén, épp a mozdony-vezetői szakma bizonyította, hogy ezt az egészen külöleges hivatást választók leg-jelentősebb hányada
volt és ma is képes mindenek előtt a vasúti közlekdés biztonaága érdekében tenni. És amikor általában
véve, épp az üzem biztonsága, illetve annak kockázata kerül terítékre, amikor arról beszélünk, hogy ha valami jellemző a mai magyar vasút működésére, az éppen-hogy, az állandó, krónikus forráshiány és az ilyen helyzetben ez nem - hogy nem elhanyagolható, de talán, mindenekelőtt az egyik (ha nem éppen)
a legfontosabb szempont és tényező. És ráadásul a legtöbb vasúti kényszerhelyzetben éppen a vezérek
azok, akik - amellett, hogy a legnagyobb személyi biztonsági kockázatot viselik - az egyik legfontosabb láncszemei a kölekedés biztonságos lebonyolításának.