"más országokban miért nem történik ilyesmi a főváros egyik főpályaudvarán ?"
Bizony más országok vasutain, konkrétan fővárosi, egyéb nagyvárosi pályaudvarokon is, azok közvetlen megközelítési térségeiben is fordutt már elő ilyen műszaki hibára visszavezethető baleset, sőt ennél még sokkal keményebb következényekkel járók. Erre nézve a "Vasutas Fórum"-ban található "Balesetek a külföldi Vasutaknál" c. alfórumban bőséges irodalmat. Mindemellett azt kell mondanom, hogy ami itt
és most, a Keleti Pályaudvar kijáró - bejáró vágánycsoportján történt - amellett, hogy valóban rendkívül kellemetlen következményekkel járt - mégsem mondható, hogy nagyon tragikus balesetnek számítható. Tudtommal nem esett emberéletben kár, még komolyabb sérülés sem, habár az anyagi vonzata, illetve
a vonatforgalom lebonyolításában bekövetkezett zavarhelyzet, az valóban jelentős mértékű. Mindenestre mára áldozatos munkával, nagyrészben elhárításra került a közvetlen káreasemény következményeinek komoly része és megindulhatott a forgalom, igaz egyelőre csak részlegesen. Paradox módon, épp amiatt lehetett korlátozott az esemény következménye, miután a térségben ki-, és behaladó szerelvények még illetve már csak igen korltozott sebességgel közlekedhettek. És habár sokat szidják a magyar vasutakat például a vonatkozlekedés mondhati kőkori sebessége miatt, van tapasztalat (például a DB területén is)
a valóban nagysebességű (vmax > 2 - 300 km / óra) sebességgel közlekedő szerelvényekkel megtörtént balesetek emberéletben és anyagiakban esett kártételeinek valóságos borzalma tekintetében (egy ICE -baleset). De ezt egyáltalán nem annak okán, célából írtam, hogy bármely tekintetben kicsinyítsem az itt tegnapelőtt történtek jelentőségét és vonzatait. Csak hogy valamelyest megpróbáljam egy kismértékben helyére tenni az egész ügyet. És hogy az ilyen eseménysor kizárólag a magyar vasutak sajátja lenne, az pedig - ismételten mondva - paradoxon. Ami fontos - lényeges, hogy a tömegközlekedés valóban a már régóta atapasztaltnál sokkal komolyabb mértékű befektetést igényel. És nemcsak az új építés-fejlesztésű területén, de a meglévő részek működtetésének - üzemeltetésének folyamatos fenntartása területén is.