gorcher Creative Commons License 2024.08.27 0 6 165484

Igen, ebben nehéz igazságot tenni. Mint közszolgáltató cég, szerintem van valamilyen szinten feladata a BKV-nak a járműmegőrzésben. A mérték a kérdés. A nem olyan régen feljött lista az szerintem teljesen valóságtól elrugaszkodott. A használt flottákból hova tegyen el a cég, amik egy vegetáló buszüzemeltetési modell mementói? Genfi Volvó nosztalgia...

 

Vagy az ezüstnyíl 260-as. Vagy a duplacsuklós, ami az életben nem fog utcán utast szállítani, mert akkor az azt is jelentené, hogy az NKH-nál kibújtak a barnaköpenyekből.

 

A másik: a BKV nem múzeum. Ez egy jármű üzemeltető cég lenne profil szerint, tehát olyan kocsik kellenének az állományába, amik üzemeltethetők is. Viszont nincs közlekedési múzeum. Szóval akkor ki mutassa be a járműtörténetet?

 

Igen, a rendszeres üzem lenne a megoldás, hogy mint egyfajta turisztikai látványosságból pénzt is ki lehessen szedni a dologból, így el lehessen adni a vezetőségnek is. Én egyébként azért is 173E-ben, vagy 7E-ben (az eredetiben) gondolkodnék, mert azért a Kossuth utca - Erzsébet híd tengely látképéhez eléggé hozzátartoztak és tartoznak a mai napig is a buszok. Nyílván a 280-asok emelkednek ki a mezőnyből. Szóval még városképileg is oké lenne a dolog.

 

A busz meg, mint olyan a magyar járműgyártás szerves része volt jó sokáig, szóval még ipartörténeti vonzata is van. De ez mind ugyanaz szerintem, mint a villamosnál.

 

Amúgy ez az egész kicsit olyan gazdátlannak tűnik nekem busz fronton. Például Cinkota a harmadik ilyen egyéb célból elvileg félretett kocsival fog úgy járni, hogy szólnak, hogy tegyék el és ne nyúljanak hozzá. Majd egy pár év múlva valakinek eszébe jut, hogy te, nem hagytunk kint valamit az esőn? De, most éppen az FLR-744-et.

 

Meg én azt sem értem, hogy miért van minden garázsban valami nosztalgia jármű. 200-asból ráadásul 4-ben is. Biztos ez is segíti a szervezést, meg alkatrészellátást.

Előzmény: morgó mh. (165481)