Tavaly olyan problémám volt, hogy nem volt visszajelzés a gyújtás ráadásnál se az olajnyomásnál, se a vízhőfoknál. Mivel nem találtam meg a hiba okát, ezért összekötöttem a hőgombánál a két vezetéket. Így ha vészjelzés van, akkor lehúzom a hőgombáról a csúszó sarut és ha elalszik akkor hő probléma van. Ha nem alszik el, akkor olajnyomás probléma van.
Hetekkel ezelőtt a piros lámpánál csak a második váltásnál tudtam átmenni. Közbe kigyulladt a visszajelző. De olyan helyen voltam, hogy nem tudtam félre állni, ezért elmentem kb. 200 m-t, de addigra kialudt a visszajelző. Azt hittem, hogy a meleg motornál a meleg olaj miatt, már nem elégséges az olajnyomás alapjáraton. Vagy hibás az olajgomba. Kicseréltem. A hibajelzés nem múlt el. Ha megálltam és csak alapjáraton járt a motor. Vagy leálltam valahol néhány percre. Ismét világított a visszajelző. Ekkor húztam le az hőgombáról a vezetéket, és kialudt a lámpa. Cseréltem hőgombát. Akkor is jelez.
Van egy digitális hőfokmérőm, ami a motorblokkhoz van rászorítva. Menetközbe 85-87C°-ig megy fel a hőfok a digitálison. Ha megállok, akkor 10 fokkal magasabbra megy. És akkor jelez a műszerfalon a visszajelző. Menetközben visszaállnak a kijelzők. Arra gondolok, hogy alapjáraton nem elégséges a hűtőrendszer működése. Menetközben a ventilátor is több levegőt fúj át a hűtőn és a vízszivattyú is jobban forgatja a hűtőfolyadékot. Így jobb a hűtés. A víz nem fogy és nem szaporodik és nem is olajos.
A kipufogó mellett, ahová megy a fehér vezeték, ott van a digitális hőmérő érzékelője.
Van-e valakinek valami hasznos tanácsa a probléma megoldására?