CapillarissaT Creative Commons License 2024.08.03 0 0 12

Az előzőekben 110 évesnek jelzett ciklust valóban a világháborúkkal érdemes kezdeni, hogy megértsük a "miért"-et. Bár előtte is ott volt a századfordulón a "Minden nagyon szép, minden nagyon jó ..." megnyilvánulás (F. J.), amely nálunk is az ezredfordulót némileg áthatotta.

Úgy tűnik, a ciklusokat nekünk (vagyis az alfáknak) kell leállítanunk, vagy leáll magától egy tragikus végkifejlettel.

A világháborúk - eddig még soha nem tapasztalt - traumák seregeit okozták, azaz a transzgenerációs hatások még kifejezettebbek lettek. Nálunk pl. még hozzájött az orosz hadsereg "dicsőséges" tette, amely kb. 200 ezer nő megerőszakolását hozta pluszként magával. Az így született gyermekeket is fel kellett nevelni.

A Veteránok (V generáció) végezték el az ujááépítést, kemény munkával (pl. sóder lapátolással), és mentálisan is kenényszívűvé edzetten. Az ő gyerekeik voltak a hatalmas létszámú Boomer nemzedék (nálunk ezt kissé elnyújtotta a Ratkó törvény). A veteránok - teljesen ésszerűen - a "soha többé ilyet" gondolattal nevelték föl a gyermekeiket, és a lehetőségekhez képest "mindent megadtak nekik", nehogy ilyet csináljanak. Traumatizáltan (s erről Dr. Máté Gábor részletesen ír "Normális vagy" c. könyvében), a sérülésüket áthagyományozták a gyermekekre, anélkül, hogy akarták volna, vagy tudtak volna róla. A világháborúk hatása mélyen benne van még a ma is élő Boomerekben is, csak más formában, másként megnyilvánulva.

A Boomerek tulajdonképpen elkényeztetett gyerekek. Sőt, igazából fel sem nőttek, szüleik szinte gyermekként láncolták magukhoz, amiből menekülni akartak. (jól jelzi ezt a Freudi elszólás 1985-ből, a "We are the world, we are the children" dallal kísért megmozdulásuk). Némi hippy kísérletezés után - gyűlölve a kegyetlen kapitalizmust - az üzelti világba menekültek és kiépítették a "fogyasztói társadalmat" saját maguknak, fokozatosan kényelmi eszközökkel és élvezeti lehetőségekkel bővítve környezetüket. Részük volt - sőt ők vitték végbe - a szexforradalomban (1968), és a szórakoztatóipar kibontakoztatásában. S mint gyerekek a tortánál, a finomságokra koncentráltak, és a kellemetlenségek kiküszöbölése volt még a cél. Sikeresek lettek ezekben, s milliárdos üzletek szilárdultak meg kezük alatt.

De még ott van az ALFA előtt az X, az Y és a Z generáció is, melyekben az ok-okozatiság újabb jelenségekben nyilvánult meg, s változatta az eddig nagyon lassan változó társadalmi szokásokat.

...

Előzmény: Csilliviri (3)