alkotasu Creative Commons License 2024.07.29 -3 8 11008

Az előzmények részbeni folytatása.

Kezdődött azzal, hogy nemrég vettem egy Pw4ü-pr16-os poggyászt, ami az 1964-es PIKO katalógusban még (helyesen) porosz rendszerű forgóvázzal szerepel. Nem csak a gugli által fedobott modelleken látható ez, hanem van az eredeti kocsiról is kép:

 

A SCHICHT időközben valamiért meggondolta magát, és hattyúnyakas forgóvázzal hozta ki. Mivel barkácsolásból volt több porosz forgóvázam, így adott volt a lehetőség, hogy kicseréljem. Az első próba kudarccal járt, mert a forgóváz túl hosszú, beleakad a poggyásztér lépcsőjébe. Hirtelen felindulásomban meg akartam kurtítani a lépcsőt, de aztán elkezdtem nézegetni, hogy ekkora kárt nem biztos, hogy kell benne tenni, meg kéne nézni, ne  elegendő-e valami kisebb metélés. Elég volt, éles sniccerrel elegendő volt a belső sarkok levágása:

 

Az elfordulás tökéletesen biztosított, a modell pedig élethűbbé vált:

 

A SCHICHT ugyanennek az ellenkezőjét is elkövette. A C4ü-pr13-as kocsinál pedig pont az ellenkezőjét csinálta: porosz forgóvázat tett a kocsi alá, hattyúnyakas helyett. Pedig a Drezdai Közlekedési Múzeum képei is arról tanúskodnak, hogy ekkor már vagy 2 éve ilyen forgóvázakkal szállították a személykocsikat:

 

A kocsimnál 2 probléma is fellépett: egyrészt az egyik oldali királycsap egy része le volt törve, másrészt a forgóváz nem fordult el kellő mértékben.

 

Az utóbbi hibához a forgóváz egy kis részénél metélni kellett, a pirossal jelölt rész akadályozta a lépcsőnél a kellő mértékű elfordulást:

 

Levágva a fölös rész, kipótolva a hiányzó rész:

 

A kocsi pedig már hasonlít az eredetihez:

 

 

Persze van még egy SCHICHT-féle huncutság: A főkeret bordái nem látszanak, vagy el vannak takarva, vagy a főkeret ér ki a kocsi síkjáig, de minden esetre kicsit másképp nézett ezen a részen is ki. Biztosan fogok majd egy ilyen kivitelt is csinálni, de azt még nem döntöttem el, hogy ezen a kocsin, vagy egy másikon.
(Persze az is lehetséges, hogy egy másik gyártó készítette a kocsit annakidején úgy, ahogy a modell gyártó, ugyanakkor ilyen képet még nem láttam.)

Van még egy eltérés: királycsap a modellnél távolabb van, mint az eredetin (lásd a kerekek ablak alatti elhelyezésé!). De ezt jelenleg nem tervezem átalakítani.

Előzmény: alkotasu (10983)