Az előzmények részbeni folytatása.
Kezdődött azzal, hogy nemrég vettem egy Pw4ü-pr16-os poggyászt, ami az 1964-es PIKO katalógusban még (helyesen) porosz rendszerű forgóvázzal szerepel. Nem csak a gugli által fedobott modelleken látható ez, hanem van az eredeti kocsiról is kép:
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/6/0/9/THM_0017978609.jpg)
A SCHICHT időközben valamiért meggondolta magát, és hattyúnyakas forgóvázzal hozta ki. Mivel barkácsolásból volt több porosz forgóvázam, így adott volt a lehetőség, hogy kicseréljem. Az első próba kudarccal járt, mert a forgóváz túl hosszú, beleakad a poggyásztér lépcsőjébe. Hirtelen felindulásomban meg akartam kurtítani a lépcsőt, de aztán elkezdtem nézegetni, hogy ekkora kárt nem biztos, hogy kell benne tenni, meg kéne nézni, ne elegendő-e valami kisebb metélés. Elég volt, éles sniccerrel elegendő volt a belső sarkok levágása:
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/6/3/7/MED_0017978637.jpg)
Az elfordulás tökéletesen biztosított, a modell pedig élethűbbé vált:
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/6/4/0/MED_0017978640.jpg)
A SCHICHT ugyanennek az ellenkezőjét is elkövette. A C4ü-pr13-as kocsinál pedig pont az ellenkezőjét csinálta: porosz forgóvázat tett a kocsi alá, hattyúnyakas helyett. Pedig a Drezdai Közlekedési Múzeum képei is arról tanúskodnak, hogy ekkor már vagy 2 éve ilyen forgóvázakkal szállították a személykocsikat:
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/6/4/8/MED_0017978648.jpg)
A kocsimnál 2 probléma is fellépett: egyrészt az egyik oldali királycsap egy része le volt törve, másrészt a forgóváz nem fordult el kellő mértékben.
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/6/4/3/MED_0017978643.jpg)
Az utóbbi hibához a forgóváz egy kis részénél metélni kellett, a pirossal jelölt rész akadályozta a lépcsőnél a kellő mértékű elfordulást:
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/6/4/2/MED_0017978642.jpg)
Levágva a fölös rész, kipótolva a hiányzó rész:
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/6/4/5/MED_0017978645.jpg)
A kocsi pedig már hasonlít az eredetihez:
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/6/4/6/MED_0017978646.jpg)
Persze van még egy SCHICHT-féle huncutság: A főkeret bordái nem látszanak, vagy el vannak takarva, vagy a főkeret ér ki a kocsi síkjáig, de minden esetre kicsit másképp nézett ezen a részen is ki. Biztosan fogok majd egy ilyen kivitelt is csinálni, de azt még nem döntöttem el, hogy ezen a kocsin, vagy egy másikon.
(Persze az is lehetséges, hogy egy másik gyártó készítette a kocsit annakidején úgy, ahogy a modell gyártó, ugyanakkor ilyen képet még nem láttam.)
Van még egy eltérés: királycsap a modellnél távolabb van, mint az eredetin (lásd a kerekek ablak alatti elhelyezésé!). De ezt jelenleg nem tervezem átalakítani.