Üdv mindenkinek!
A listára egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet. Azt ajnos nem tudom ígérni, hogy aktívan bekapcsolódom a cheatbe, mert állandó internethozzáférésem nincs (:-((((, de azért majd néha jelentkezem.
Magamról annyit, hogy a TT-sek sorát erősítem, nem csak a valóságban, hanem a neten is. Tudomásom szerint az első modellvasutas oldalak egyike az enyém volt Magyarországon.... (Ne higgyétek, hogy beképzelt, vagy felvágós vagyok, csak eddig még egy szót sem írtatok arról, hogy ez létezne) http://members.fortunecity.com/bejczi_gabor/
Az eddigi csevelyt átolvasva az alábbiak jutottak eszembe:
1) ablakok beültetése (Matiz, 115): Ezt én is megtettem az egyik NOHABommal. Üvegnek CD-tokot használtam. Btw ezen amodellen egyéb frizírozást is végeztem: kapaszkodók, kürtök felrakása, forgóváz átalakítása (Fleischmann KK-kinematika beépítése, az ütközők és a lemez leválasztása a forgóvázról, így a kanyarban nem könyököl ki oly ocsmányul...) Hasonló jó anyag szerintem még a kazettatok is.
2) terepasztal tervező (B, 231 és a többiek): Én a TrainCAD-et használom, amit egy norvég srác írt. (Lehet hogy ezt ismeritek Lengyelként, mert Artur Schwarz oldalán is azzal készült tervek vannak, és ő TT-s lengyel). A másik, amit még az elején használtam, az a Railways, ami egy DOS alatt futó progi, most már a 4.0 változatnál tart. Ezt egy francia srác, sebastien Marchant fejleszti. A program alkalmas a megrajzolt asztal digitális vezérlésére, amennyiben az Märklin digitális rendszerű. Mindkét progihoz link ill. letöltés az oldalamon.
3) katalógus (JuliuS, 368): Nem tudom, meg van-e már az összes, én felajánlom az enyémeket: kis alakú, sajnos nem teljes a 60as évek végéről; sárga elejű, kiskölök feladja a mozdonyvezetőnek modellben a nagy gépet 73?; kékek (3 db): 211-es modell, 132 és a sínen szintén, de piciben. Ez utóbbi két változatban is megjelent (más évjárat, és néhány terepasztal kép is más); fektetett formátumú, mozdonyparádés; fehér, ceruzarajzos; Ha érdekelnek, írj privátba.. Ja, ezek a csak TT-k. Van még egy olyan is, amiben H0&TT és asszem 0 vagy S is van, a 60as évek elejéről. Szerintem ez igazi csemege!!!
4) íves kitérő (sokan): szerintem is 600/286. JuliuS, azokra az R660 és R572 ivekre véletlenül nem D660 (R330) és D572 (R286) volt írva? (531. levél)
5) Zsivány kites javaslata: TT-ben érdekel M44, M40, M41, M43, további javaslat exportra: M44 lengyel változata, Hargita motorvonat (járt Berlinbe, ugyanúgy, mint az SVT137 Bp-re (Jatt modell!!!, csak 3 részben) és a DR is vett belőle párat, csak a mechanikus hajtásmóddal voltak problémáik... Gőzösön nem gondolkodsz? Esetleg Bak kocsicsaládon (Bak, Bh, Bhv, By)? A motorizálást hogy gondolod?
6) 804: H0-ban Märklin, Fleischmann, Heljan(dán)
És még egy:
Láttam,hogy néhányótokat zavart a német nyelv. Kb egy éve szerkesztgetek egy "TT-Hírek" elnevezésű hírlevelet, amely egy negyedév újdonságait foglalja össze, benne modelltesztekkel és egyéb ötletekkel. Forrás: főleg "Modelleisenbahner" és www.miba.de. Eddig 3 szám készült el. Terjesztés emilben, vagy nyomtatott formában (jelenleg 5,-/oldal) személyesen (Láng) vagy postai úton (+ postaköltség). Akit érdekel szintén Privátba írjon.
24-dikén szándékozok kimenni a Lángba, kiviszem magammal a NOHABot, meg egy Y-kocsit is. (nem eladni!!!)
Gashpy