Bakancs4 Creative Commons License 2024.07.16 -1 2 50775

A piac nem igényli, csak a hatósági engedélyek. Az égésterek optimalizálása csúcsra van járatva

Hát igen , ez egy furcsa világ . Aki teheti vesz valami kéttonnás hibrid monstrumot , ami ha el tud vergődni néhány kilométert a villanyhajtással akkor kap(ott) zöld rendszámot , míg valami csöppnyi kis benzines autócskának erre esélye sincs . A gyártók pedig veszteséggel dobják a vevők után a villanyautóikat , mert azoknak a zéró emissziójával tudják a böhömnagy benzintemetőik flottaátlagát az előírt szint alá vinni . És ezt így felnőtt , egyetemet végzett emberek találták ki . Röhej ...

 

Ha megnézel jó közelről egy ilyen Honda motort, az egyszerűségen felül nagyon tökéletesen finom felületeket, megmunkálásokat találsz. Az anyagok szintén igazán első osztályúak. Nem csoda a népszerűségük.

 

Persze persze ... Megnéztem , és ezt írtam is . Ami elkápráztatott az az öntéstechnika volt . Iszonyat precízen , tucatnyi kis apró részlet finoman kimunkálva . Amit csak lehetett megoldottak az öntvényen , hogy annyival kevesebb munkafolyamat legyen a gyártósoron , kevesebb legyen a gépidő : pénz , pénz , pénz . Valami lehet attól még még nagyon jó , hogy sikerült leegyszerűsíteni .

 

Egyébként akad néhány Honda itthon , és a nagy járműflotta apasztásban a "megmarad" kategóriába kerültek .

Ezt a Honda motorral hajtott alternáló kaszát pár éve eladtam . Én a motor miatt sajnáltam eladni , és aki megvette a motor miatt vette meg , noha a kaszarésszel voltak gondok . A sors poénja , hogy egy éve ugyanolyan motorkerékpárt (Pan European ) vett , ugyanolyan színben , mint amilyen nekem van . Szóval ez az eladott fűkasza :

 

Lényegében ez is elment-elmegy a háztól , az öreg CB-400-as : átadja helyét a nagy V4-es túramonstrumnak :

 

Itt az utód , legendás Pan European :

 

És hogy -- a fórum szellemét legalább halványan követve -- segédmotorokról  is szó essen , íme a kis CB50J , a halálosan lefojtott kis négyütemű tünemény . Tőle sem szándékozom megválni , bár 10 év kellett ahhoz , hogy 1000 km-t belerakjunk a több év (!) állás után is gond nélkül induló és komolyabb  műszaki problémát SOHA nem produkáló fél évszázados motorocskába . Jegyzem meg : amikor 2015 augusztusában vettem az Aixam 400-assal hoztam haza .

 

Szóval némileg otthon vagyok a Hondában , de egy éve megvettem életem első Yamaháját , egy 350-es 4x4 Grizzlyt -- majd lesz összehasonlítási alapon a nagy japán riválisokról is .

 

 

Előzmény: XANTIi (50774)