"Mánmint a farizeusok kreálta törvénnyel, de nem a Mojzesével."
Mózes törvényeit a fogságból hazatérők kreálták valójában az asszír (Hammurappi) talio-elvű törvény mintájára.
Egyik versben világosan olvasható, hogy a körülmetélkedést (a törvényt) még csak nem is Mózesnek, hanem az atyáknak (a hazatérő főpapoknak) tulajdonítja:
Jn7:22 „Azért Mózes adta néktek a körülmetélkedést…”
„…(nem mintha Mózestől való volna, hanem az atyáktól):” A többes szám kizárja Istent.
"Ilyes alapon nem tartotta sajátjának az Atyát: "jól tudja a ti Atyátok"..."
A "ti Atyátok" a héberek/zsidók "Atyjára" (Adonájra/Úrra) vonatkozott, Jézus pedig a saját/kánaáni/őslakosok által vallott "Atyára" gondolt.
Más szóval: a héberek/zsidók Atyja nem azonos személy Jézus Atyjával! A Biblia - ebben a vonatkozásban (is) két különböző Istenről beszél.
Jézus és a héberek/zsidók kölcsönösen gyűlölték egymás Istenét (Atyját):
Jn 15,24 „Ha ama cselekedeteket nem cselekedtem volna közöttük, a melyeket senki más nem cselekedett, nem volna bűnük; de most láttak is, gyűlöltek is, mind engem, mind az én Atyámat.”
Jn 8:44. „Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.”
Nem véletlen, hogy a "törvény" szó is kettős értelmű a Bibliában:
Egyfelől a mózesi törvényeket érti alatta,
másfelől pedig az "eredeti", Jézus által is vallott ősi törvényeket.
Jól példázza ezt János levele, ahol a törvényt "kezdettől fogva való"-ként aposztrofálja:
I. Ján.2:7 "Atyámfiai, nem új parancsolatot írok néktek, hanem régi parancsolatot, [törvényt] amely előttetek volt kezdettől fogva; a régi parancsolat az íge, amelyet hallottatok kezdettől fogva."
II.Ján1: 5. „És most kérlek téged, Asszonyom, nem mintha új parancsolatot írnék néked, hanem, a melyet kezdettől fogva vettünk, hogy szeressük egymást!”
6. „És ez a szeretet, hogy járjunk az ő parancsolatai szerint. Ez a parancsolat, a mint kezdettől fogva hallottátok, hogy abban járjatok.”
Nagyon fontos, hogy János a jézusi „Új parancsolatot” réginek, kezdettől fogva valónak tartja.
A kezdettől fogva szókombináció máshol is Mózes előtti időkre utal:
Mt 19:8 [Jézus] "Monda nékik: Mózes a ti szívetek keménysége miatt engedte volt meg néktek, hogy feleségeiteket elbocsássátok; de kezdettől fogva nem így volt."