Gondokat okozhat a hurokmodul működése a z21 vezrélőkkel (fehér, vagy szürke). Sok esetben a z21 zárlatérzékelése gyorsabb, mint a hurokmodul működése.
Jó kérdés, hogy a kolléga mostanában cserélt-e vezérlőt, mert azt írja, hogy az utóbbi időben jelentkezett a probléma.
Ha egy motor "körtüzes" lesz, azt eléggé könnyű DCC-ben kideríteni: az így meghibásodott mozdonyban a dekódert siméán lehet írni/olvasni, a funkciókat kapcsolni, de menetparancsa meg nem reagál.
Hát nem hiszem, hogy a kollega esetében nem mozduló gépek okoznának gondot :)
Viszont ha a motor még csak döglődik, akkor a digitális üzem éppenséggel megnehezítheti a jelenség lefülelését. Ugyanis a dekóderek fordulatszám-szabályzása egy ideig még tudja kompenzálni a lecsökkengető fordulatszámokat, így a mozdony sebességén alig látszik a probléma, pusztán annyi megfigyelhető, hogy néha picit megtorpan-megugrik. Amiről azt is gondolhatnánk, hogy érintkezési hiba... Aztán egyszer csak letilt a dekóder.
Ettől függetlenül, bár nekem is négy(!) A.C.M.E. gépem (a kb. 10-ből) lett körtüzes, nem hiszem, hogy a kollégánál hirtelen több mozdony motorja adta volna fel a harcot... (meg a PIKO csak nem szereli annyira legalja-motorokkal a mozdonyait, mint az A.C.M.E..)
--------
Ha már így szóba került, véletlenül valaki nem tud egy linket valami kicióccó csapágylehúzóhoz, amivel az A.C.M.E. gépek motorjáról a lendkereket le tudnám szedni? Köszi!