" Szerintem nem az öt sebesség létjogosultságát kérdőjelelezi meg, hanem a konstrukciót minősíti, ha a négyes jobban autózható. "
Ez így van. A 200D motor egyszerűen nem való abba az autóba. Bár a taxisok esküsznek rá. Németeknél ebből még egy csomó automata is van. Az aztán a rakéta:-)
A jobb tükör még a 190-es taxi változatában is elektromos. (Érdekes, hogy a Merci még az S-Klasse méretből is kínál taxi változatot.) Én mondjuk még nem láttam olyan újabb (1980-tól) Mercit, amiben ez ne lett volna, bár lehet hogy van.
Peugeotban is láttam ilyen féloldalas villamosítást, SZVSZ nem hátrány. A balos tükröt elég könnyen el lehet érni.
ABS/ASR pontos évére nem emlékszem, az biztos hogy 84-ben már volt, ilyen autóval sokat mentem. Príma mechanikus szerkezet, úgy szólt a gépház mint egy kovácsműhely.:-)
Közben megkérdeztem az egyik Mercibuzit, ő 86-ra vagy 87-re tippel, a deszkásokban mindegyikben van.
Ablakemelő: szerintem az egyik legfeleslegesebb extra. Legalábbis számomra. Nem szeretek nyitott ablakkal autózni, (tetőablak vagy klíma rulez) ha ki is nyitom akkor is csak résnyire. Ahányszor meg le kell tekerni, azt kibírom. Ha lehetne, az áráért szívesen választanék valami mást, mondjuk fényszórómosót. Azt sokkal hasznosabbnak tartom. De sajnos nem nagyon lehet, az az átkozott villanyablak van és kész.
"A két ülés közti hely kiürítése helyett tudnám ajánlani, hogy a két első ülést teljesen előre tolni, majd hátrafáradni!"
Ezért volt jó a 404-es. A két első ülés középen összeér. (se kézifék, se váltó) Előretolva és ledöntve az első ülés támlája egy magasságban van a hátsó ülés síkjával. Komplett franciaágy:-))