cliffgreen Creative Commons License 2024.07.02 0 0 89800

Egy gondolat bánt engemet - bár tudom, a távgyógyítás nem egy hálás műfaj.

 

Visszatért az a probléma az 1150-en, hogy gázadáskor torpan. Régebben is volt ilyen jelenség, de sikerült megszüntetnem. Aztán ősszel visszakúszott, és már nem boldogulok.

A jelenség kezdetben az volt, hogy országúton előzéskor csuklott egyet gázadáskor. ez már nincs, 3.000-es fordulat fölött semmi baja - 180-al is simán megy, tehát nem gondolnék benzin- vagy gyújtásproblémára.

 

Most azt csinálja, 2.000-2.500 körül torpan meg gázadásra, illetve furcsa (purrogó) hang jön a kipufogóból, de nem húz rendesen, 3.000-et elérve rendbe jön.

Olyat is tud, hogy gázt adva elkezd gyorsítani és 2.500-nál döccen egyet. Nem full gázról van szó, csak gázt adok gyorsításhoz

 

Lehet mondani, ne erőltessem 3.000 alatt, de egyrészt 1-esben elindulva is zavaróan megtorpan, másrészt szépen el lehet vele gurulni a városban 2.000-rel is, és zavaró, hogy nem lehet gázt adni, csak óvatosan.

Hidegen is csinálja, melegen talán kevésbé.

 

Gyújtás:

- alapjárat rendben, tavasszal hidegen nehezen akart beindulni, most semmi gond (meleg miatt?). 900-as fordulattal is stabilan elketyeg

- 3.000 felett semmi gond, kipörög rendesen, erő van benne

- duplagyújtásos, főgyertyák nélkül is megy alapjáraton, menetben nem próbáltam

- a gyertyák képét mellékelem

- trafók: egyik eredeti, a másikat Berura cserélte a nepper, mikor vettem. Utólag nem értem, miért csattogott akkor alapjáraton, hiszen a segédgyertyákkal is elmegy....

 

Benzin:

- szűrő, csövek a tankban újak - változás nincs. Szivattyú eredeti.

 

Injektor:

- tavaly vettem párosított 1.200-es injektorokat. Most visszaraktam a régieket - alapvetően ugyanaz, de inkább "purrog" gázadásra, kevésbé szeret menni kisebb fordulaton

 

Fojtószeleppoti

- kimérve jó, cseredarabbal ugyanaz a viselkedés

 

Falslevegő

- nincs kizárva - kiderült, elveszett az egyik gumidugó a szinkroncsonkról, pótolva javult a torpanás, országúti tempónál már nem csinálja.

- féktisztítóval fújkálva nincs reakció, emelt fordulaton sem. Illetve bal oldalon mintha lett volna, próbaképpen bekentem a szívócsonk hengerfejre felfekvő felületét szilikonnal, semmi változás. Korábban egyengettem a csonkokat, mert a két fül lejjebb hajlott

- úgy gondolnám, a falslevegő főleg alapjáraton zavarna be, vagy kis gázadásnál emelt fordulaton

 

szinkron:

- stabil és jó

 

Lambdaszonda

- nem gyári, hanem modernebb planár. Szabályoz

 

Hall jeladó

- még eredeti

 

Hibakód:

- nincs

 

Kipufogó:

- kicsit kifújt a bilincseknél, de a javítási útmutató szerint a bilincsek alatt megkentem (Optimoly helyett) grafitpasztával és meghúztam 50Nm-rel, jó lett.

 

Régen azt figyeltem meg lambdamonitorral, hogy "purrogásnál" elszegényedik. Esetleg gyújtáskimaradás? De miért csak ebben a szűk tartományban?

 

Hosszú lett, de csak így tudom körbeírni. Ha valaki tapasztalt már ilyet, tud útmutatást adni, megköszönöm.