Oyabun Creative Commons License 2000.05.31 0 0 3200
Harvester
Onnan lehetett tudni, hogy meg volt hozzá a gyári papír amit a díler kap a felszereltségi listával. Ezúton sikerült egyáltalán tudomást szerezni róla. Érezni annyit lehet, hogy amikor csak az egyik kerék kezd el kipörögni (pl állj meg az út szélé, egyik kerékkel a vizes füvön, vagy jégen, másikkal az aszfalton, adj egy kövér gázt és engedd fel a kuplungot) akkor amikor a két kerék fordulatszáma között az eltérés meghaladja a 75%-ot érzel egy apró ránást és az autó elkezd mozogni.
Tehát akkor mégegyeszer megpróbálom értehetőbben.
Alaphelyzet, sper (automatikus differenciálzár) nélkül. Ha a két kerék tapadása között nagy különbség van (ld. fent vázolt helyzet) akkor a drasztikusan kisebb tapadású kerék "ledifferál" azaz folyamatosan kipörög, a másik pedig egy helyben áll, akár csak az autó.
Automatikus (ez nem elektromos, hanem egy mechanikus szerkezet, nem kapcsolható, hanem mindíg azonos feltételek mellett lép működésbe) differenciálzás esetén amennyiben a csúszós felületen lévő kerék elkezd kipörögni és a fordulatszámkülönbség elér egy bizonyos százalékot, a difi összezár és a tapadó kerék is el kezd forogni.