Oyabun Creative Commons License 2000.05.31 0 0 3197
Namostakkor...

TRACS:
-Akkor van kikapcsolva, amikor a led (Fargo autóján kis piros felirat "TRACS OFF") világít
-A közhiedelemmel ellentétben nem a gázt veszi el, hanem az előgyújtást veszi vissza, ezzel gyengítve a motort = nem kipörgetve a kerekeket.
-Fargo kollega autóján valóban működteti a fékeket is, amikor nincs kikapcsolva és kipörögnének a kerekek. Ezt én tapasznyalatból tudom. Mellesleg utálom amikor működik, szerintem jeges úton elinduláson kívül nincs is rá szükség (ha valaki nem falábú) ugyanis mindíg olyan érzetem van tőle, mintha le akarná szaggatni az első gólyalábakat. 40 fölött amúgy is automatikusan kikapcsol.
-A fenti fékműködtetésssel együtt sem olyan mint egy elektronikus differenciálzár a kettőnek semmi köze egymáshoz. Az elektronikusan vezérelt difi elektromos vezérlés hatására fixre zárja, vagy valamilyen fix arányban osztja a nyomatékot a tengelyek között. A TRACS egy kicsit komolyabb kipörgésgátló, mely stabilizálja is az autót.
Mellesleg anno a svédországi piacra készült 440-emben TRACS ugyan nem, de automatikus differenziálzár volt. Havas, jeges körülmények között igen használható dolog. (pl. akadt olyan, hogy hirtelen lehullott a hó, és egy gödörből nem tudtam elindulni a nyári gumikkal. Autó egyesbe be, kuplunk lassan felenged. Eredmény mindkét első kerék pörög, autó áll. Oya autóból ki, kicsit tol, autó alapjáraton fogtava a kereket besegít gödörből kimászni, Oya vissza, vidáman tovaautóz.)
Naviszonyhallásra
Oya
a csúcsmenedzser, aki nem szereti letolni az alkalmazottakat, tehát késik