not-ka Creative Commons License 2024.06.25 -1 2 topiknyitó

Egy fogtömés miatt mentem egy vidéki Medicover klinikára. A fog állapota miatt gyökérkezelést javasoltak. Nyilvánvalóan elfogadtam, hiszen ez a kezelés a fog hosszútávú megtartását szolgálja. A 3. kezelés alkalmával azonban kiderült, hogy a foggyökér anatómiai görbülete miatt nem fejezhető be a gyökérkezelés és az egyik gyökércsatorna nem tisztítható ki. Természetesen felettébb csalódott voltam, amikor a fog eltávolítását vagy a budapesti klinikán való további kezelését ajánlották fel. Ezt még inkább fokozta, amikor az Eiffel téri klinikával beszélve az derült ki, hogy gyakorlatilag kezdhetek náluk elölről mindent, a további vizsgálati és konzultációs költségekkel együtt. Jó volna, ha már a kezelés elején pontosabb költség kalkulációt kaphatna a páciens, nem elhanyagolva az olyan apró tényeket sem, hogy adott esetben 60-70 km-el távolabb fejezhető csak be a kezelés, ha egyáltalán. Másrészről a tervezés is fontos lenne, hiszen ha ez a 3 alkalom nem is történt volna meg, akkor sem lenne döntően más a fogam állapota, mint jelenleg. A felelős döntéselőkészítésnek és az értékteremtésnek kellene dominálnia. Hibák előfordulnak, de ahogy a szolgáltató ezt kezelte, az elfogadhatatlan. Az eddigiek fényében jelenleg az mondható ki, hogy Magyarországon egy egészségügyi szolgáltatónál elkölthető úgy nagyságrendileg 100e Ft(45e Ft volt az a költség, amit további egyszeri konzultációs díjra és CT vizsgálatra irányoztak elő többszöri kérdésre.), hogy annak a páciens részére haszna nincsen, a kezelés kimenetele pedig esetleges és beláthatatlan.
Elfogadhatatlannak tartom azt, hogy egy egészségügyi szolgáltató a költségek becslése nélkül végezhet kezeléseket(még akkor is, ha a kezelés már nem a tervezett rend szerint halad), ezzel esetleges felelőtlen döntésekbe hajszolva pácienseit. A beteg azért fordul egy klinikához, hogy ott egy szakmailag megalapozott, alátámasztott és határozott szakvéleményt kapjon. Az teljesen nonszensz, hogy ugyanazon napon felajánlják a fog eltávolítását és a további kezelését is, majd döntsem el én, hogy melyik a helyes. Azt gondolom, hogy olyan ügyekben, amihez megvan a megfelelő szakértelme senki sem fordul szakemberhez, hanem saját hatáskörben meghozza a döntést és aszerint cselekszik. Tehát ismételten nem látom a hozzáadott értéket ezekben az ötletszerűen felhozott valamikben, a Medicover álláspontja szerint lehetőségekben. Teljes bizonytalanságért cserébe kérnek az én anyagi viszonyaim alapján jelentős összegeket. Az egészségügyben a bizalom elengedhetetlen, amit a Medicover által képviselt magatartás egyáltalán nem épít. Mindamellett, hogy a másik városba való utazás költsége és időszükséglete említésre sem került. Bár a szolgáltató a válaszlevelében kiemelte, hogy 30 munkanap(naptári nap?) áll rendelkezésükre a válaszadásra, de a problémát alapvetően nem a túl hosszú válaszadási határidő jelenti. Ennek bizonyítéka, hogy amikor a budapesti klinikára azonnal, minden átgondoltságot mellőzve konzultációs időpontot akartak adni, akkor magam kértem, hogy a történtek fényében először tekintse át egy szakember a rendelkezésre álló adatokat és annak tükrében foglalok időpontot. Természetesen abban az esetben nagyon fontos lett volna az azonnali konzultációs időpont és az azzal járó pénzbeszedés. Ugyanakkor az írásbeli panasz vizsgálatához 30 nap volt szükséges. Utóbbiról sajnos nem tudom eldönteni, hogy a szakmai képzetlenség vagy a rosszindulat miatt volt e, de a megkapott válaszlevél sajnos csupán egy átirata mindannak, ami eddig történt, semmi új információt sem ad hozzá.
Mik a problémák a Medicover-el?
-Egy kezelés várható költségét illene előre jelezni, mert a háromszoros növekedés nem elfogadható
-Egy anatómiai görbületet szintén előre, még a kezelés megkezdése előtt jó lenne jelezni
-Ha nincs megfelelő felszereltség, jelen esetben CT, akkor szintén előre kellene jelezni, hiszen a város egy másik magánorvosánál például van, így nem kell 70 km-t utazni
-Ha nem történik értékteremtés, akkor valamiféle kárpótlás mégiscsak elvárható lenne
-Ha előre tájékoztatnak, hogy ez egy komplikált eset és egyenesen 70 km-re kell kezelésekre járnom, akkor valószínűleg az első alkalmat sem kellett volna már elvégezniük, hiszen több másik fogászat is van a közelben
-Átgondolatlanul, lelketlenül végzik munkájukat