Amennyiben hülyeség legalább megpróbálni elérni valamilyen módon, hogy ne olyan felemás üzem legyen a városban, hogy az egyik szolgáltató a 10 éves kocsijaitól simán megválhat, míg a másik eleve gyakran 10+-os használt kocsikat kénytelen elkezdeni üzemeltetni, és nagyjából az akkori értéke felét rákölteni, mire forgalomba állhat, úgy legyen nyugodtan hülyeség a szemedben. Sajnálom.
Legyen az elsődleges szempont egy egységes színvonalú, átjárható, együtt rendszerben kezelhető közlekedési szolgáltatás. Ha ez nem megy, akkor nyugodtan hagyjuk is abba az egészet, és égjünk ki a fenébe. Máshol, a világ boldogabbik felén ez valamiért elég gyakran működik, pedig ott is kifejezetten gyakori a tisztán piaci szereplő, illetve a banki tulajdonú autóbusz. Ha az nem tetszik, tartsd magad minél távolabb a világnak annak a boldogabbik felétől, ha kérhetem.
Annak, ahogyan jelenleg a BKK működik, és ahogyan simán jelen lehet párhuzamosan tisztán piaci szereplő, törvényekkel agyonszabályozott városi tulajdonú cég, és ezek úgy tehetnek keresztbe egymásnak, ahogy csak akarnak, valóban nincs sok értelme. Ha mindenáron fenn akarjuk tartani ezt a rendszert, mégpedig hatékonyan, az üzem alapjául szolgáló tárgyakat minél értelmesebben felhasználva, legyen az bárkinek is a tulajdonában, alapfeltételeket kell átírni hozzá. Ha pedig ez nem megy, akkor vagy térjünk vissza a városi tulajdonú szolgáltató monopóliumához, vegyük el a teljes autóbuszos szolgáltatást a várostól, minden vonalat külsős cégekre bízva, vagy adják bérbe az adott járműveket a szolgáltatóknak a BKK-n keresztül.