DeA 1/43 Rába 832 Hungarocamion és Csepel D710 tejesautó - Ede fazonigazításon járt.
Kiemelkedően szép modell, csak piszkálta a csőrömet a HC-nál nem használt bogis hátsó tengely.
Utánajártam, többek között a rábás fórumban is és ott pumukli89 olvtársunk adott egy olyan jellegrajzot, amin jól látható, hogy ide olyan, mindkét tengelyén hajtott, oldalanként egy-egy laprugós híd való, amit a DeA már volt szíves a részemre, meg a Rába U26 mentőszer részére legyártani, így a feladat adott volt, ez lett belőle:
Annyit érdemes tudni az átépítésről, hogy a mentős Rába híd laprugója egy rövid egyenes sávon támaszkodik és ott ragasztható a HC-s alvázhoz, de előtte ott bele kell reszelni az alvázba egy-egy 0,5mm-es süllyesztést, különben enyhén orra dőlve állna a kocsi, illetve az új futóműnek ha megvan a két felső vezetőcsapja, annak is reszelni kell az alváz belső oldalába egy félgömbölyű illesztő fészket és a kardántengelyt kissé meg kell rövidíteni.
Ha kész minden az összeszerelésre, szerintem érdemes nem kézben tartva ragasztani, mert úgy jó eséllyel ferde lesz valami és akár három lábon is állhat a gép. Nálam bevált az, hogy sok próba után, amikor minden klappolt, az asztalon kerekeire állított híd kapcsolódó felületére ment némi pillanatragasztó, ráillesztettem szintbe az első kerekekkel már ellátott alvázat és rátettem súlynak egy dugattyút a megkötésig. Így garantáltan egyenes az autó és minden kereke egyformán éri a talajt.
A többi már csak apróság: ki lett festve a belső, kicseréltem a helytelen rendszámot egy odaillőre, a sötét TIR táblákat világosabb kékre, ezek fotónyomtatások.
A jellegrajzon, meg fotón is azt láttam, hogy ennek a típusnak bal oldalon nem egy, hanem három légtartálya van, az alkatrészes kacatjaim között találtam ide illeszkedő elemeket.
Az alábbi képek közé tettem olyanokat, ahol az látható, én hogy rögzítem újraragasztás előtt egy tehermentesítő drótdarabbal/ gombostűszárral az előre megfúrt törött műanyag elemeket. Az első hídnál, ami a feketére festés miatt került le, ugyanígy pótoltam a letörött vezetőtüskéket - fogpiszkálóból méretre vágott darabokkal.
Ehhez képest a vaterás alkalmi vétel tejes Csepel nem sokat kért, ki lett színezve a belső és rákerült a megfelelő rendszám.
Jogos a kérdés, hogy minek a belső kifestése, hiszen alig látszik belőle valami, de azért jó fényben így lényegesen jobban néznek ki a gyári kivitelnél, ahol az ablakok mögött csak egy fekete lyuk tátong.