Erről a VW PD TDI-ről:
olvastam legutóbb a Bora tesztjét ezzel az 1.9-es PD TDI mocival szerelve. Adatok: 1898 ccm, 115 LE 4000/min, 285 Nm 1900/min.
Tehát ez nem Common-rail, hanem egy tovafejlesztett TDI, aminek az égésterébe az üzemanyagot még a common-rail rendszereknél is magasabb nyomáson juttatják be: kb 2000 bar. Állitólag a nyomaték ennek köszönhetően növekszik.
Na most a lényeg: ezek a motorok az 1972-es EA827 blokkon alapulnak a VW-nél! Ez azért szvsz durva.
Szóval egy új fejlesztésű common-rail, mégha esetleg köbcentiben hasonló is, de kevesebb Nm-t tud, pl HDI, az számomra inkább sugall egy gondos modern technikát, megbizható épitéssel, tartóssággal és kifinomult járással, mint egy ilyen őskorszaki felépitmény, teleaggatva mindenféle csicsás biszbasszal, és túldemonstrált-túlerőltetett nyomatékokkal, aminek a tartóssága, megbizhatósága fogja kárát lelni. A hátrányai pedig ennek a csoda PD TDI-nek egyértelműen nyilvánvalóak egy common-railhez hasonlitván: kellemetlen vibrációk, hangos üzem, traktoros üzem gyorsitáskor, stb.
Kedves VW ideje lenne már valami normális és modern(!) dizelmotorral is előrukkolni végre, nem csak kábitani itt a jónépet ilyen jól hangzó, de vajmi keveset adó PUMPE-DÜSE féle erőltetett okoskodásokkal dicsekedni. 1972 már régen volt.