FeZ_ Creative Commons License 2024.06.08 0 1 49399

A fő probléma abból adódik, hogy az a hibakód igazából nem gyújtáskimaradást jelent, félrevezető a fordítás. A motoroknál ez égéskimaradást jelent, és akkor már érthető is, hogy nem kizárólag a gyújtásrendszer alkatrészeinek a meghibásodása okozhatja a jelenséget.

 

A gyújtórendszer cserélt alkatrészein kívül még a csatlakozó-, kábel- és vezérlő hiba is számításba vehető, ezen kívül mechanikai hiba is lehet (kompresszió hiány pl. egy beégett szelep miatt, stb), és üzemanyagrendszeri hiba is szóba jöhet. (lambda-szonda, üzemanyagnyomás, befecskendező szelep- vagy kábeleinek a hibája, motorvezérlő hiba, katalizátor(ok) hiba, stb.)

 

Én a helyedben először megcserélném a négyes henger befecskendezőjét egy másikéval. Ha a hiba marad a 4-es hengernél, akkor a befecskendező hibája kizárható így. 

A csatlakozókat már nehezebb méregetni, de a kábeleket nem olyan bonyi (bár kapcsolási rajz jó ha van hozzá). Mérés közben érdemes mozgatni is a köteget, hátha úgy jobban előjön ha esetleg szakadás van valahol. 

 

Sajnos az sem mindegy, hogy trafóból milyen gyártmányt vesz az ember, mert borzalmasan siralmas a felhozatal. Ha külön van trafó a hengereknél, akkor én azt is a felcseréléses módszerrel tesztelem, mert ha a másik hengerének a tarfójával is marad a 4-esben a hiba, akkor nyilvánvalóan nem az a rossz, hiába veszel bele mindig újat.

 

 

Előzmény: Grox Bo (49398)