Drága gyermekeim!
1 loét nem bántom, eccerüen leütöm a magaslabdáit.
2 Templar: "Tod van akinek Volvós öve, Volvós sapkája, Volvós bögréje stb. van van akinek meg Volvója ;-))"
szvsz aki egy ilyen mondatot bedob, az ne dumáljon arról, hogy ki a kekec:-). Igenis Lorénak van volvoja, ha a Zanyukája is úgy akarja.
És most valami egész más:
a 20-dik század első felében Németországban, és környékén előkerült egy új stílus: a Bauhaus. Ez mind a külső mind a belsőépítészetben egy akkoriban mással összenemtéveszthető egymással harmonizáló formavilágot jelentett. Célja volt, hogy az akkori túlkidolgozott stílusok helyett egy olyan formavilágot teremtsen meg, mely a szemnek kellemes íveket megtartva leegyszerűsíti, és olcsóbbá teszi a kivitelezést felhasználva a "modern" technika, és a korszerű építőanyagokban rejlő lehetőségeket. Belsőépítészetben cél volt a tömeggyártásra is alkalmas eccerű forma. Érdekes dolog, hogy az 1919-ben Weimarban alapított iskola - mely a stílus megteremtője volt - már akkor is szem előtt próbálta tartani az ún. európai értékeket, ezért a bauhausban megtalálhatjuk a különböző népi, és nemzeti formamotívumok stílusjegyeit. Ennek egyik legjobb példája az ikea által mai napig forgalmazott hajlított fa bútorok, mely - bár a bauhaus-szal terjedt el Európában, de a régi svéd asztalos hagyományokra mutat, kiválóan tudtak bánni a fával. Az általuk elkészített bútorok egyszerűségükkel az örökkévalóságot, a strapabírást, a biztonságot, és a kényelmet egyaránt hordozták/sugallták.
Az ötvenes-hatvanas években - az akkortájt már nagyjából összetákolt Európában- igény támadt olyan autók tömeggyártására, melyek a vastagabb pénztárcájúak nem puszta közlekedési igényét elégíthette ki. És itt a nagy és akkor már tradicionális autógyárak bevetették a legegyszerűbb fegyvert: az adott országról külföldön kialakult képet ötvözték a népi motívumokkal, és ezt sikerült is tartaniuk a 90-s évek elejéig, a japánok, és a számítógépek "forradalmáig".
Így olyan jellemző autók születtek, mint pl. Merci 10X, és 11X sorozata, a Citroen cx, a RangeRover, és végül a Volvo 14X, és 24X sorozata.
Mik is ezek a jellegzetességek? Merci: nagy ívek, melyek a lemezt sokkal vastagabbnak mutatták a valóságosnál ("nagydarab német"), egyszerű pontos kacsolók belül, melyek nehéz "szorulós" működésükkel azt az érzést keltették, hogy sose megy tönkre. Citroen: lágy ívek, vékony kerekek, magas felépítmény, francia könnyedség. RangeRover: pont mint egy angol: tweed kárpit, funkcionális, kicsit szivarozós, kívül semmi, belül minden...
VOLVO: Nem volt túl nehéz dolguk, hisz ekkortájt már Európa nagy része élvezte a svéd típusú Bauhaus bútorok kényelmét, megbízhatóságát. Csináljuk meg olyanra, mint egy ikea fotel, és tuti nyerő. Így is lett. Sajna nincs hozzá képem, de az 1,2,7, meg talán egy kicsit még a 8 is tudja. Ha oldalról nézel egy hajlított fa ikeás széket, simán rá tudod illeszteni egy volvora. A támla a szélvédő, az ülőrész a motorháztető, etc. Belül : meleg, otthonos, minimális szabad fémrész, természetes anyagok, aprólékos kidolgozás, maximális megbízhatóság, kényelem, biztonság. ......
Ha valakit érdekel folytassa mer meguntam, és bocs ha:
1 túl hosszú
2 túl érdektelen
3 hazudós (finomabban: pontatlan)
4 fentiek keveréke
voltam, vagy egy lerágott témát piszkálgattam.
Triznyák
aki még mindig szarul van