Így látatlanban nem tartom valószínűnek, hogy a láncfeszítő okozná a problémádat...
A lánccal kapcsolatban csilingelő hangól még nem hallottam, jellemzően kereplő, reszelő, zörgő, csörömpölő - elég kellemetlen és hangos zajkavalkádot ad. Nehéz leírni. Jellemzően indításkor - 1-2 másodpercig, míg fel nem épül az olajnyomás. Az 1150-nél a bal oldali csinálja ezt melegen, mert az lefele lóg, kifolyik belőle az olaj. Hidegen nem hallom, hogy megszólalna, melegen meg csúnya hangja van indítás után egy másodpercig.
Az 1200-esé már ehhez képest fejlesztett, ott ezt megoldották, pótalkatrészként az 1150-hez is azt árulják. Nem tudom, abba épült-e régi fajta egyáltalán? Vagy mihez képest lenne upgradelt? 1200-vel nem vagyok képben, mikor jött be az új feszítő?
De ez nem csilingelő hang és nem folyamatos.
Csilingelésről én kopogásos égés kapcsán hallottam, nagy fordulaton és terhelésen csilingelhet, kisebb fordulaton csörög inkább.
De a leírásodból nem derül ki, hogy milyen körülmények között hallod.
Ha alapjáraton is hallatszik, akkor egy sztetoszkóppal érdemes hallgatózni, ha az nincs, akkor egy csavarhúzóval vagy fém pálcával (pl. a feszítőnek nekitámasztani a másik végét a fül mögötti csonthoz) . Ezzel végig lehet hallgatózni a motort, hol erős és kifejezett a zaj.
Az indításkori felcsörgést leszámítva már az 1150-nél sem volt probléma tudomásom szerint a lánchajtással, nem itt keresném a hibát. Egy felhigult olaj máshol okozna elsőként problémát, a feszítő már alapjárati olajnyomásnál elhallgat, nemhogy emelt fordulaton.