Egy könyven olvastam: a rendszerváltás a BKV -t nehéz helyzetben találta.Ez a mai napig tart.(Bár már minden cégnél)
Javult mostanában a buszok karbantartása? Nem hallani annyi busztüzet,széteső buszokat, mint régebben.
Most nem az ikarus 412 esek leégésére céloztam ,bár az is könnyebben megelőzhető lenne karbantartással .De hogy 6 leégett pár év alatt az durva.Az szar konstrukció de csak a BKV nál volt tűzesete a típusnak.+Salgótarjánban a 411 és (FHK 261)is kigyulladt egyszer,de az menthető volt
A trolibuszok egy humorista szerint maguktól leégnek.bar az nem.ide tartozik, de a trolik se ezt a leégős korszakot élik mostanság.Javult a buszok állapota, jobban figyelik ,karbantartják őket talán?a BKV nál fix gazdájuk sincs a buszoknak, ezt tudom , talán emiatt is van a sok ,, kilengés".A szerelők se szaggatják magukat túlzottan, meg csúcsra járatva dolgoznak alacsony bérért.A sofőrök dettó.
Szerencsére már nem hallani buszok szétszakadásáról sem, bár csuklósokra értendő. Tudtommal ,2 435 ös volt a BKV történetében ami kettétört, mindkettő 2009 es sztori.Egyik pont a 7 -esen az astoriánál, BPO 565 ös.Pwrsze sajnos el tudom képzelni hogy 280 as meg amúgy is több csuklós kocsi járt így.
Az újabb technikákhoz nagyobb tudás másfajta javítás kell, amit helyben sokszor nem is tudnak elvégezni. Bár nálunk selejtek az egykor alvállalkozós Volvo Csuklósok (nagy szerencse )az a pár év amit Pesten töltöttek, kimaradt volna az életükből, azt meghálálták volna.Hiába hogy nem a BKV járatta őket, de sokban volt közük hozzájuk.A Localok még gyűrik az aszfaltot Nógrádban,bár pestről Hálisten teljesen eltűnt a típus.Bkv ugyan nem vett belőle, mégis ezer szállal összefonódott az alvállalkozóval.A gyatra karbantartás minden kocsin meglátszik.
Pestre megyek pénteken, kíváncsi vagyok utazok e veled Karcsi:)95- ös vonalon jársz most?Délutános vagy?