Polyxena Creative Commons License 2000.05.24 0 0 12
szerintem is - ahogy mondtad - ebben van a lényeg: "tökéletes piaci viselkedés, és nem is verik a mellüket, hogy alternatív, vagy rock-adó"

kábé 3 hónapja volt a Duna rádiónak ez a nagy országos (reklám)kampánya, hogy a hallgatók mondják már meg, hogy ök milyen rádiót szeretnének hallani

az eredmény (amely szociológiailag szerintem figyelemre méltó): az átlag - vagy az egyre inkább átlaggá váló - (szoláriumindián, ropogós húsú, fiatalos, MasterCard-kártyás) fogyasztó magyar agyar azt szereti a legjobban, ha pörög az élete (jó munka-sok pénz-hétvégi parti-nyáron Korfú-jó munka-sok pénz-hétvégi parti-nyáron Olasz), minél kevesebb megakasztással, és ezt szeretné viszonthallani "kedvenc rádiójában" is: tehát kevés beszéd (nem akarják hallani az Iller Bálint éjszakai maszturbáló ömlengéseit), alapvetöen a 90-es évek zenéjét és a legújabb slágereket szereti (lehet egy kis 80-as évek is: de csak a For evör jáng az Alfaviltöl), viszont legyen benne több "magyar zene" is, úgy 50-50 %

szerintem technikailag - a pörgést tekintve - nagyon jól vannak összevágva a különféle - zenei és szöveges - spotok a Dunán, tényleg, ha hallgatod, egy ilyen "folyam" az egész

van még valami új, amit - szerintem nagyon jól megcsinálva - beemeltek a kereskedelmi rádiózásba: mégpedig a 11-kor kezdödö beszélgetös müsorukkal, és ez is nagyon jól föl van vezetve: 10-kor véget ér a Jáksó, utána 11-kor, mintegy rávezetésképpen a lassú "Kis Esti Zene", majd jön a beszélgetés, ami abban új (szerintem a reklámszakemberek ezt a "beszélgetösdit" a Tilostól lopták) a más keradókon (pl. Juventuson: a rettenetes Kánya Kata vagy Patkó Béla) hallható beszélgetésektöl, hogy itt tényleg megpróbálják ember számba venni a hallgatót, és nem csak az van, hogy a müsorvezetö saját magát elégíti ki a médiában, hanem odafigyelnek a hallgatóra, hogy mit mond, szóval nem az van, hogy fél mondat után leugatják, hogy "tedd már le, paraszt", de "kifut" a beszélgetés

viszont ahhoz, hogy így lehessen beszélgetni, nem elbaszott "médiasztárokra" van szükség (más kérdés, hogy idövel ök is azzá válnak), hanem másfajta emberekre: ez csak feltevés, de szerintem, van egy százasom rá, az - ismeretlen hangú - beszélgetésvezetök mind marketing-pszichológusok, akik pszichikailag figyelik az embert, az érzelmi intonációját, a mondatfüzését, hogy milyen szavakat használ stb., és egyböl hasonulnak hozzá, ráálnak, akárki is legyen a betelefonáló (elkeseredett nyírségi munkanélküli vagy tehetös budai vállalkozó), csak közbe kérdeznek, de csak hogy segítsenek, az egyszerü, alapvetöen szeretetre, meghallgatásra vágyó hallgató így azt érzi, "hogy figyelnek ra", szerintem ezt csak diplomás, majd marketing-fronton magát továbbképzö pszichológus tudja megcsinálni, de lehet, hogy tévedek

Előzmény: FreddyHawk (11)