11_11 Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 5494

A teljesség hordozója a szellem.

 

Ha ~ a létező világ végső oka, akkor benne minden tökéletességnek meg kell lenni, amit a világban tapasztalunk, mégpedig végtelen teljességben. Az ilyen teljesség hordozója viszont csak az oszthatatlan szellem lehet, és csak a szellem lehet egész valóságában értelmes személy. S mivel az abszolút lét tiszta szellem, azért változatlan és szabad, s mivel akarata is teljes lét, azért ő mindenható. De mindenhatósága magának a létnek a mindenhatósága, ezért benne van a teljes igazság. A véges világ nem adott semmit hozzá az ő teljességéhez, hiszen a világ az ő értelmes elgondolásának és mindenhatóságának a műve.

 Az egyistenhit melyről Izr-nek naponként hitvallást kellett tennie.4Halld, Izrael! Az Úr, a mi Istenünk az egyetlen Úr! (5 Móz: 6: 4,)

  Az egy ~ abszolút és korlátok nélkül való. Nemcsak egy nép ~e, hanem az egész világ Teremtője és Ura. Teljesen szabad a kiválasztásban, a meghívásban, a szöv-kötésben. Nincs földre területre korlátozva, mint a környező népek ~ei.

A Sinai-hegyhez v. a jeruzsálemi tp-hoz csak a megjelenése van kötve, nem a léte és ereje.

Salamon imája. 27 Igen, de hát valóban az emberek közt lakik az Isten a földön? Nézd, az egek és az egek ege sem képesek téged befogadni, nem is szólva erről a templomról, amelyet építettem. ( 1Kir: 8 : 27.)

. Egyedül az Úr az Isten. 6 Ezt mondja Izrael Királya s Megváltója, a Seregek Ura: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs más isten. ( Iz: 44:6.) s életéhez nem lehet hozzáadni v. abból elvenni. Minden az ő akaratának köszöni létét és életét. Tőle jön a bölcsesség, az erő és a próf. tudás

 

ÁMEN.