Néhány dolgot megnéztem az őröknél, és a következőkre jutottam:
A csontváz alapesettben nincs a pályán, azt az ajtónyitó hozza létre.
Az árnyék nem számít „őrnek”, vagyis máshol, másképpen van meghatározva
A szín csak a ruha színeit határozza meg. A kövér őr, és jaffar másképpen van felépítve.
Minden őr több színből tevődik össze. Én az életerjük színe szerint csoportosítottam:
00 totál fekete (ez alig látszik, jó árnyékharcosnak)
01 kék
02 piros
03 sárga/narancs
04 zöld
05 kék
06 (ez kimaradt)
07 lila
08 fekete
innentől kezdve kifordulnak a színek, és elég furcsán néznek ki. Pl. az
FF olyan mint egy zombi.
A kapcsolók szerintem nem ajtót nyitnak, hanem a képen elemeket cserélnek. Azért gondolom ezt, mert bizonyos pályákon megváltoznak az elemek egy kapcsoló hatására (3. csontváz, 4. tükör). Kipróbáltam, hogy a pályán menet közben kicseréltem a zárt ajtót nyitottra, és az felemelkedett. Pont úgy, mint a kapcsolónál. Hasonló lehet a helyzet bizonyos személyek leszúrásánál is (12a, 12b).
Ja a szellem azért sem lehet őr, mert azok nem lépnek rá a kapcsolóra, ezzel szemben a szellem pont ezt teszi a 6. pályán (az egérke pedig a 7.-en)
Morped: A pálya nem nehéz, bár egy óráig kisérleteztem a kard felvételén :)
Az UltraEdit nem tudom miért csinálja ezt...
Ja még valami: Nem minden pálya kezdődik a jólismert 0F 09-el. Ebből összesen 7 db. van a 12 helyett. Vannak pályák, amik egyszerűen 09-el kezdődnek (7 db=1. 2. 3. 7. 8. 9. 12. vagyis ha jól számoltam, a börtönpályák, de ennek még utána nézek....)