Elmondom egyszerűen, hogy mi az innováció.
Tegyük fel, hogy kiadom az első könyvemet. És tegyük fel, hogy többen megvásárolják. Amikor még újdonság, akkor sokan megveszik, de idővel megfogyatkozik az érdeklődés, és kezd csökkenni a havonta eladott példányszám. Mi a teendő ilyenkor?
Mielőtt még teljesen elapadna az érdeklődés, piacra kell dobni a második könyvemet. Az érdeklődés az új könyv felé fordul, és már ezt kezdik sokan vásárolni. De ugyanaz fog történni, mint az első könyvvel, az érdeklődők idővel elfogynak.
Ekkor kell kijönni a harmadik könnyvel És így tovább...
Minden könyvnek (terméknek) megvan az életciklusa, amíg eladható a piacon.
Az innováció kifejezés azt jelenti, hogy tudatosan megtervezed a termékeid életciklusát. Mielőtt vége lesz egy termék életciklusának, akkorára elő kell készíteni egy másik terméket, azért hogy mindig legyen jól futó terméked a piacon.
Ez az innováció eredeti jelentése. Egy osztrák közgazdász találta ki, akit úgy hívtak, hogy Joseph Schumpeter.
Sajnos a kifejezés eredeti jelentését kevesen ismerik, és csára-búra használják minden újdonságra.