Sziasztok,
Egy érdekes probléma megoldására szeretnék ötleteket, javaslatokat kérni.
Állófűtés: Webasto Thermo Top Evo
Vezérlő: ThermoCall TC4
Autó: Audi S6 4.0
Az autó és az állófűtés teljesen újszerű, hibátlan állapotban van.
Állófűtés hibátlanul működik a kesztyűtartóban található villogó zöld gomb megnyomására vagy mobil applikáción keresztül is. A fűtést az autó 1 hetes korában márkaszervizben szerelték be. (2015 Berlin)
Az autó vásárlása előtt PCV szelep csere miatt megbontották a vízkört.
Fél évig használtuk hibamentesen, de miután ősszel először bekapcsoltuk az állófűtést, indulás után 1-2 kilométer múlva felforrt a hűtőfolyadék. (Ekkor már nem üzemelt az állófűtés.) Ezt még kétszer megismételte majd úgy tűnt, hogy normalizálódott a helyzet. Az autót több hónapig hiba nélkül használtuk.
Tavasszal szerviz alkalmával megbontották a vízkört, hűtőfolyadékot cseréltek. Az autót egész nyáron hiba nélkül használtuk, de miután ősszel állófűtéssel előmelegítettük a motort, indulás után rövid idővel ismét többször felforrt.
Amiben biztos vagyok,
A motorban van egy mechanikus fő vízpumpa és három elektromos segéd keringtető pumpa.
Szakik szerint a segéd pumpák hibája esetén max. nincs fűtés, vagy egyéb apró dolog lehet. A fő pumpának le kell hűtenie a motort. A felforrással egyidőben fűtési rendszer segédpumpa áramkör hibát ad az autót. Azt sajnos nem tudom, hogy a segédpumpa hiba vagy a forrás van korábban.
Az állófűtés használatának tuti köze van a túlmelegedéshez mert ennyi véletlen nincs. Az autóval mentünk 20e kilométert izzó nyárban, de mindig akkor forr fel miután ősszel bekapcsolom az állófűtést.
Az én ötleteim,
Szerintem a hűtőkör megbontásakor levegő reked meg az állófűtés körében, amit az állófűtés indítása után betol a motorba ami a légdugó miatt megforr. Jó esetben kidolgozza, de most sajnos nem így lett.
Az autót szoftveresen kell légteleníteni mely során a kiegészítő pumpákat kapcsolgatja a gép, aminek az az eredmény, hogy kidolgozza a levegőt a rendszerből. Ez sikerült is, de szerintem levegős maradt az állófűtés, mivel az utólagos. Lehet, hogy észre sem vették.
Kérdésem az lenne, hogy a fűtésnek van külön keringetője? Van benne esetleg egy szelep is ami nem engedi a forró motor folyadékot a kályhába pl. üzemen kívül nyáron?
Szerintetek jó az elmélkedésem?
A kályhát is külön ki kell légteleníteni.
Mivel az állófűtés szivattyúját nem indítja el a gyári légtelenítő program, megoldás lehet az, hogy állófűtés üzem közben végeznénk el a motor légtelenítését? Esetleg többször.
Nagyon köszönöm a segítséget.