Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.08 -1 1 9432

Amikor Egerben dolgoztam, reggelente nagyon komoly dugók voltak a reggel, dél felől érkezők miatt a városban. A vonatokon eközben Füzesabonyból, Maklárról alig voltak emberek. Ekkor még kétóránként volt a Keleti-Eger sebes, és óránként egy odavisszát ment a személy Eger és Füzesabony kózött, minden második órában volt két vonat. Nem tolongtak a szűk régió forgalmában, és ennek az egyik oka, hogy a vasúttól a városközpont bár 10-15 perc séta, a súlypont északabbra van, másrészt Maklárt, Andornaktályát igazából pocsékul szolgálja ki a vasút és a hoaszú településeket ezerszer jobban feltárják a buszok (ha valaki nem autózna). Sajnos a vasútnak teljesen elegendő az óránként egy Agria Füzeabony és Eger között, amíg nem akarja kiszolgálni a rendező körüli ipartelepeket egy jó helyen lévő peronnal, meg a város északi felét (villamosított vonalon járó) 2x2 Bz-ken kívül bármivel, addig semmi értelme több vonatot odarakni.